اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احیای 13 معدن غیرفعال در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال سه معدن فعال شده در حوزه گرانیت، دو معدن در بخش خاک صنعتی و چهار معدن تراورتن در استان احیا و ... به چرخه تولید بازگشته است.

احیای 13 معدن غیرفعال در استان زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: هم اکنون بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی استان تامین مواد اولیه است که در این راستا پیگیری‌های لازم از وزارت متبوع صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته درباره جایگزینی صادرات مواد معدنی به جای نفت بیان کرد: کشور و به تبع آن استان به لحاظ معدنی دارای ظرفیت‌های بسیاری است به طوری که در برخی از مواد معدنی جزو کشورهای مطرح در دنیا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت بخش معدن در امر صادرات اضافه کرد: در استان زنجان آسیب‌شناسی لازم در این حوزه صورت گرفته و در همین راستا امسال 13 معدن غیر فعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشته است.

فغفوری افزود: در راستای اجرای سیاست دولت مبنی بر فعال‌سازی معادن و صنایع غیرفعال، 13 معدن غیرفعال و قابل توسعه در سطح استان احیا شد.

وی تصریح کرد: در این راستا سازمان اقدام به رصد مشکلات معادن استان کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آنها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضین نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: سه معدن فعال شده در حوزه گرانیت، دو معدن در بخش خاک صنعتی و چهار معدن تراورتن در استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی یادآور شد: مابقی معادن فعال شده در زمینه سیلیس، سنگ لاشه، خاک رس و مگنتیتی است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول