اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

30 درصد بودجه منطقه 3 صرف توسعه می شود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان پایش عملکرد شهرداری منطقه 3 با حضور در محل این مجموعه به بحث و بررسی در خصوص نحوه فعالیت و وضعیت بودجه منطقه 3 پرداخت.

30 درصد بودجه منطقه 3 صرف توسعه می شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران و ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد در جریان پایش عملکرد شهرداری منطقه 3 با حضور در محل این مجموعه گفت: منطقه 3 جز مناطق با اصالت پایتخت است و علی رغم بافت مسکونی و کاری که دارد، جاذب سفرهای زیادی است بدین ترتیب ترافیک و حمل و نقل مهم ترین معضلات این مجموعه از پایتخت است. 

وی افزود: منطقه 3 از حیث بهره مندی از پارک ها در رده پنجم است و در خصوص جنگل کاری فضای سبز در رده مطلوبی قرار دارد که نشان می دهد در گذشته کارهای خوبی صورت گرفته و ادامه پیدا کرده است. 

ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد با اشاره به ابر چالش های منطقه گفت: با توجه به جمعیت سالمند منطقه، درخواست ایجاد پله های برقی مترو و رفع از کار افتادگی پله ها از جمله مشکلاتی است که قید شده است. 

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ترافیک و نبودن پارکینگ همچنین جز مسائل مطرح شده است. فعالیت برخی پارکینگ های محلی متوقف شده است همچنین ترافیک محله زرگنده و خیابان دانشگر از دیگر موارد است که باید بحث تعریض خیابان پیگیری شود.

فراهانی در ادامه افزود: عدم وجود درمانگاه تخصصی و شبانه روزی در محله قلهک از دیگر موارد است که امیدواریم طی رایزنی با شرکت شهر سالم این اتفاق رخ دهد.  

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص بودجه سال 99 منطقه 3 شهرداری تهران افزود: سرانه بودجه هر شهروند در این منطقه حدود 1 میلیون تومان و به ازای هر خانوار حدود 3 میلیون تومان است که با توجه  به بودجه 99 منطقه که 363 میلیارد تومان بوده 111 میلیارد تومان آن باید صرف مسائل عمرانی و 251 میلیارد تومان صرف اعتبارات هزینه ای شود.

وی ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال 98، 65 درصد افزایش داشته است اما مهم ترین نکته این است  که تنها 30 درصد اعتبارات منطقه 3 برای توسعه و عمران شهر هزینه می شود و سایرین هزینه ای است که صرف نگهداشت شهرداری خواهد شد. 

فراهانی بیان کرد: پروژه های کوچک مقیاس محلی تعریف شده و باید برای توسعه پروژه های محلی هزینه شود این در حالی است که تنها 30 درصد بودجه برای بحث های توسعه ای صرف می شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: طی صحبت های صورت گرفته تنها 60 درصد بودجه شهرداری تهران تحقق پیدا می کند و 40 درصد کسری وجود دارد. همه این آمار نشان می دهد در شرایطی که بودجه شهرداری تحقق پیدا نمی کند پس همان 30 درصد بودجه توسعه ای منطقه 3هم فدا خواهد شد و محقق نمی شود و اتفاق جدیدی از حیث توسعه رخ نمی دهد. 

فراهانی اظهار کرد: در بحث تحقق بودجه، منطقه 3 نسبت به سایر مناطق اوضاع بهتری دارد ولی مردم باید تحقق بودجه و توسعه را در زندگی روزمره خود ببینند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به ماده 68 قانون شهرداری می گوید، افزود: 40 درصد اعتبار بودجه اداره شهرداری باید صرف تملک دارایی سرمایه ای شود که این 40 درصد هم طبق بودجه 10 درصد کاهش داشته و تحقق آن 30 درصد بودجه توسعه ای منطقه هم در هاله ای از ابهام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول