اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و بهسازی حوزه سلامت فومن/ نزاجا برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت آستین بالا زد

دو طرح توسعه و بهسازی حوزه سلامت شهرستان فومن با حضور فرمانده نزاجا در راستای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت به بهره‌برداری رسید و قرار است همچنان امکانات و تجهیزاتی از این قبیل به حوزه سلامت گیلان ملحق شود.

بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و بهسازی حوزه سلامت فومن/ نزاجا برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت آستین بالا زد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، صبح امروز طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن و نیز بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان با حضور مسؤولان لشکری و استانی به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های توسعه و بهسازی حوزه سلامت فومن به بهره‌برداری رسیدند

برای طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان فومن که علاوه برافزایش چندین تخت اورژانس و یک اتاق عمل نیز شامل می‌شود بالغ‌بر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

همچنین بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان نیز با صرف اعتباری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان کاملاً توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش و ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت بهسازی شده است.

 

استمرار مساعدت‌های ارتش موجب افزایش امید در جامعه می‌شود

ارسلان زارع، استاندار گیلان در حاشیه بهره‌برداری از بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن با بیان اینکه کرونا تهدیدی برای جان انسان‌ها در سراسر گیتی بوده، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این ویروس منحوس جان مردم را تهدید کرد به بخش‌های مختلف کشور ازجمله در حوزه اقتصاد و عمران کشور نیز را لطمه وارد آورد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به همدلی و اتحاد شکل‌گرفته در ملت ایران پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب شود تا آسیب‌های کرونا در کشور به حداقل برسد انسجام و اتحاد درون نظام به‌ویژه ارکان آن در سطح نیروی‌های مسلح بود.

وی با تقدیر از اقدامات و تعامل سازنده ارتش با تشکل‌های مردم در حوزه سلامت به‌ویژه در ایام شیوع کرونا، گفت:  در استان گیلان نیروی زمینی ارتش در تعامل بسیار خوب و سازنده در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری در کنار کادر سلامت استان حضور فعال  داشته که غربالگری گندزدایی و توزیع اقلام حفاظت فردی از نمونه‌های آن‌ها بود.

زارع همچنین حضور ارتش در جهت ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت را موجب افزایش امید در جامعه برشمرد و گفت: در استمرار خدمات ارتش، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان را در شهر فومن شاهد بودیم که استمرار این فعالیت‌ها توسط نیروی زمینی ارتش موجبات افزایش امیدآفرین مردم را فراهم کرد.

 

ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت رویکرد جدید نزاجا

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در حاشیه بهره‌برداری از بخش اورژانس بیمارستان فومن، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های حوزه سلامت را ارتقا ببخشد و بهسازی مرکز سلامت شهر ماکلوان نیز ازاین‌دست سیاست‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش در خدمت مردم است و همیشه در کنارشان خواهد ماند، افزود: قرار شده نیازمندی‌های حوزه سلامت و سایر بخش‌های شهرستان فومن به ارتش اعلام شود و ما نیز در حد توان در خدمت مردم و کادر سلامت باشیم.

فرمانده نزاجا از اهتمام ویژه ارتش در جهت رفع محرومیت‌ها از چهره کشور به‌ویژه در بخش سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر MRI، CT اسکن و محلی برای نصب این دستگاه‌ها ازجمله نیازمندی‌های شهرستان فومن هست و این نیازمندی‌ها در آینده نزدیک در اختیار حوزه سلامت فومن قرار خواهد گرفت.

 

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه افتتاح بخش اورژانس بیمارستان فومن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان با لحاظ توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری بسیار عقب‌مانده و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان با متوسط نُرم کشوری فاصله دارد.

دبیر ستاد مدیریت کرونا استان گیلان مساعدت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت بخش قابل‌توجه بوده، افزود: همچنان جبران کمبودها حضور همه دستگاه‌ها و نهادها ازجمله ارتش را می‌طلبد.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های درمان در دو شهرستان شفت و فومن، گفت: زیرساخت‌های حوزه سلامت شهرستان‌های فومن و شفت به‌ویژه در بخش درمان بسیار عقب‌تر از متوسط آن در استان است و باید همه در این زمینه کمک کنند تا مردم رنج کمتری را حس کنند.

 انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول