اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از 98 درصد دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹۸.۳۳ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از 98 درصد دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند

مجید یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها طی این‌روزها را روشن شدن تکلیف فرزندان در خصوص وضعیت بازگشایی مدارس دانست و اظهار داشت: این مسئله به صورت جدی از سوی مسؤولان ذی‌ربط کشوری پیگیری می‌شود.

وی به تعریف سه دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش با توجه به شیوع ویروس کرونا برای وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شرایط استان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص بازگشایی مدارس در وضعیت سفید، گفت: مدارس در وضعیت سفید همچون سال‌های گذشته برگزار و برنامه‌های درسی طبق روال گذشته به اجرا در می‌آیند.

وی تصریح کرد: اما وضعیت قرمز شرایط کاملا فرق می‌کند، حضور در مدرسه را اصلا نداریم و آموزش‌ها از طریق تلویزیون، رادیو و شبکه شاد پیگیری می‌شود.

یزدان‌پناه در ادامه اشاره‌ای نیز به وضعیت مدارس در وضعیت زرد داشت و گفت: وضعیت زرد یک وضعیت بینابین سفید و قرمز است مدارس در این وضعیت به صورت زوج و فرد برگزار می‌شود یعنی دانش‌آموزان یک کلاس درس را به دو گروه تقسیم می‌کنیم و به صورت دو شیفته یا یک روز در میان کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

وی به وجود ۳۵۶ هزار دانش‌آموز در استان اشاره و بیان کرد: ۱۷۷ هزار از این تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هستند که ۱۷۷ بسته به نام «قاصدک پاییزی» تهیه شده که دانش‌آموزان به کمک والدین وارد یک فاز عملیاتی می‌شوند.

این مسؤول در خصوص دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد نیز، گفت: سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر از دانش‌آموزان استان به دلایلی نتوانستند وارد شبکه شاد شوند که براساس دستور استاندار دستگاه‌های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی تا 15 شهریورماه مکلف هستند برای دانش‌آموز زیرپوشش که گوشی اندراید ندارند، تبلت یا گوشی تهیه کنند.

وی در رابطه با شهریه‌های که برخی از مدارس دولتی از والدین می‌گیرند، اظهار داشت: در این خصوص 6 نفر از مدیران به تخلفات اداری آموزش و پروش استان کرمانشاه معرفی شده‌اند، مدیران حق گرفتن وجه اجباری از والدین دانش‌آموزان را ندارند به جز مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی دیگر مدارس حق دریافت وجهی ندارند.

یزدان‌پناه آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان استان تا به امروز را ۹۸.۳۳ درصد اعلام کرد و افزود: درصدی باقی‌مانده مربوط به دانش‌آموزان استعدادهای درخشان است که هنوز نتایج آزمون آن‌ها اعلام نشده و درصدی هم مربوط به دانش‌آموزانی است که علاوه بر مشخص شدن تعیین رشتهآن‌ها، می‌خواهند در رشته موردنظر خود درس بخوانند و هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول