اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شورای شهر پیگیر تخلف حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی/ شهرداری پاسخ‌گو باشد

عضو کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر تهران گفت: دستکاری نام‌های موجود در شناسنامه هویتی شهر تهران غیرقانونی است و شهرداری باید نسبت به حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی پاسخ‌گو باشد.

شورای شهر پیگیر تخلف حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی/ شهرداری پاسخ‌گو باشد

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره حذف کلمه «اسلامی» از میدان جمهوری اسلامی در پایتخت، اظهار داشت: از شهرداری منطقه و واحد ارتباطات شهرداری تهران درباره این موضوع توضیح خواسته‌ام ولی در حال حاضر هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

وی افزود: دستکاری نام‌های مصوب در شناسنامه هویتی بخش‌های مختلف تهران غیرقانونی است و چه سهوی و چه عمدی باید  موضوع حذف کلمه اسلامی از میدان جمهوری اسلامی پیگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: نام کوچه‌های تهران حتی اگر نام گل باشد جزو شناسنامه هویتی شهر است و دستکاری،‌ مخدوش کردن و نام‌زدایی آن غیرقانونی است حالا چه برسد به اینکه نامی از میدانی در پایتخت مربوط به نماد رسمی کشور باشد.

فخاری بیان داشت:‌ دستکاری در نام‌های مصوب شناسنامه هویتی شهر زیر ذره‌بین شورا است و باید حتماً چرایی حذف نام «اسلامی» از خیابان جمهوری اسلامی بررسی شود.

وی گفت:‌مدیران حوزه مرتبط حتماً باید در این زمینه به مردم و شورای شهر پاسخگو باشند و هر کوتاهی یا شیطنت در این زمینه قابل پیگیری است. به‌ویژه که حاشیه‌سازی در شرایطی سخت زندگی مردم غیراخلاقی هم هست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نام شهدا بر تابلوهای معابر و خیابان‌های پایتخت گفت:‌مردم قدرشناس‌خانواده شهدا و نام شهدا  هستند و جامعه ایرانی خودش را خانواده هر شهید می‌داند و شورای شهر در مورد نامگذاری معابر به نام شهدا نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد و پیگیری چنین موضوعاتی وظیفه اعضای شورا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول