اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

3 پروژه در ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همزمان با هفته دولت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان ساوه 3 پروژه در ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

3 پروژه در ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، صبح امروز و در نخستین روز از هفته دولت جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان ساوه با حضور در مزار شهدای امامزاده سید علی اصغر(ع) ضمن گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان‌های آن عزیزان تجدید پیمان کردند.

پس از گلباران مزار شهدا مسوولان با حضور در میدان عاشورا ساوه کلنگ بازآفرینی این میدان را بر زمین زده و گذر عباسی را افتتاح کردند.

شهردار ساوه در این خصوص گفت: میدان عاشورا میدانی در قلب شهر و از مکان‌هایی است که تردد بالایی در آن صورت می‌گیرد خصوصا در ایام محرم و صفر که مکانی برای تردد هیئات مذهبی بشمار می‌رود. 

سید مهدی حسینی افزود: از آنجایی که وضعیت ظاهری این خیابان که از بافت‌های قدیمی شهر محسوب می‌شود در شان مردم نبود با تایید کمیسیون ماده 5 طرح مسجد تا مسجد تصویب شد که گذر عباسی ساوه بعنوان فاز نخست آن با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی به بهره برداری رسید. 

وی با تاکید بر اینکه ساوه ارزش بالایی از لحاظ تاریخی در استان دارد، تصریح کرد: طی سالیان قبل توجه خاصی به این خصوصیت نشده بود اما در سال 97 تصمیم گرفته شد که وضعیت نابسمان آن خصوصا گذر پرنده فروش‌ها ساماندهی شود که حاصل آن افتتاح گذر عباسی است. 

شهردار ساوه گفت: در فاز دوم ساماندهی میدان عاشورا در دستور کار قرار دارد و بناست با احداث المان امام حسین در میدان و صرف هزینه 400 میلیون تومانی مشکلات این نقطه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر عباسی ساوه به عنوان یک گذر فرهنگی و اولین پیاده راه در قلب بافت تاریخی شهر محسوب می‌شود ابراز امیدواری کرد که عملیات ساماندهی میدان عاشورا نیز تا سال آینده به اتمام برسد. 

در دیگر طرح 4 دستگاه آمبولانس به ناوگان آرامستان ساوه افزود شد که خرید و تجهیز این 4 دستگاه 600 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

بهره برداری از نیروگاه 20 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه، افتتاح مسکن مددجویی، کلنگ احداث کلانتری در شهرک علوی،کلنگ زنی ساخت پارک ویژه کودکان اوتیسم و افتتاح روشنایی محور قدیم ساوه تهران از مهم ترین برنامه‌های هفته دولت در ساوه طی روزهای آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول