اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح 30 پروژه عمرانی در «جاسک» به‌مناسبت هفته دولت/ تبدیل جاسک به دومین ترمینال نفتی کشور

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: به‌مناسبت هفته دولت در شهرستان جاسک 30 پروژه عمرانی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ ١٢٠٠ ملیارد ریال افتتاح و تقدیم مردم خوب و فیهم این منطقه می‌شود.

افتتاح 30 پروژه عمرانی در «جاسک» به‌مناسبت هفته دولت/ تبدیل جاسک به دومین ترمینال نفتی کشور

محمد رادمهر فرماندار جاسک صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تشریح برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان اظهار داشت: نام‌گذاری هفته اول شهریورماه به نام هفته دولت یادآور نام و یاد شهیدان والامقام رجایی و باهنر و تمام کسانی است که دلسوزانه در راه خدمت به هم‌وطنان، انسانیت را به تصویر کشیده و مسیر رشد و ترقی، عمران و آبادانی و پیشرفت همه‌جانبه کشور را هموار نموده‌اند.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، افزود: هفته دولت را به مدیران و مسؤولان و کارمندان دستگاه‌های مختلف به‌ویژه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان جاسک تبریک عرض می‌کنم و توفیق روزافزون این عزیزان را در ارائه خدمات شایسته به مردم عزیزمان از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: به‌مناسبت هفته دولت در شهرستان جاسک 30 پروژه عمرانی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ ١٢٠٠ ملیارد ریال افتتاح و تقدیم مردم خوب و فیهم این منطقه می‌شود.

رادمهر خاطرنشان ساخت: به‌حمدالله پروژه‌ها 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند و عمدترین آن‌ها در حوزه آموزش، جوانان، ورزش، انرژی، حمل و نقل جاده‌ای، بهداشت و درمان، کشاورزی و شیلات است.

وی عنوان داشت: در هفته دولت در سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد، صنعت، پزشکی، راه و شهرسازی، تفریحی و گردشگری، ارتباطات، احداث خط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی، برق، منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری و فضای سبز، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پروژه‌های مهمی را افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم داشت.

فرماندار جاسک در ادامه افزود: به‌حمدالله در یک سال اخیر نیز طرح‌های بی‌نظیر و پروژه‌های بسیار ارزشمند و بزرگ ملی در ابعاد مختلف از جمله بحث توسعه سواحل مکران و منطقه آزاد جاسک عملیاتی و انجام شده است که خروجی این کلان طرح‌ها را در ایجاد پایانه‌های نفتی، تبدیل جاسک به دومین ترمینال نفتی کشور، احداث پالایشگاه، پتروپالایش مکران، احداث نیروگاه، ایجاد صنایع بزرگ و مجتمع‌های پتروشیمی، راه‌اندازی فرودگاه جاسک، احداث بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور، ظرفیت‌های ایجاد شده در بحث آبزی‌پروری و شیلات، کشاورزی، دامداری، شهرک‌های کشاورزی، ذخیره انرژی، احداث پروژه‌های بندری و تجاری بزرگ، به‌وجود آمدن پتانسیل‌های جدید گردشگری در جاسک این‌ها همه بخشی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت در شهرستان می‌باشند.

وی در ادامه افزود: پتانسیل‌های جاسک از بعد اقتصاد دریامحور و ظرفیت‌های عظیم دریایی این شهرستان، داشتن ۲۵۰ کیلومتر مرز آبی، مزیت جاسک از لحاظ عمق آبی، سوابق تاریخی جاسک با توجه به اینکه اولین مرکز تجاری ایران در گذشته بوده است، این شهرستان از روزگاران کهن دارای اهمیت بوده و به‌عنوان پایگاه دریایی، مرکز داد و ستد و بازرگانی بوده است.

رادمهر خاطرنشان کرد: جاسک دارای توانمندی‌های اقتصادی، نظامی، توریستی مثال‌زدنی است، از دیگر نقاط قوت بندر جاسک می‌توان به‌ وجود سواحل بسیار مناسب، وجود بسترهای عالی برای ترانزیت و کشتیرانی، جاسک به‌عنوان هاپ ترانزیت و کریدور بین‌المللی و منطقه‌ای، وجود مناطق دریایی و پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و منطقه دوم ولایت در این شهرستان، دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و اقیانوس هند و عمان، موقعیت مهم ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک، ژئوپلیتیک بندر جاسک در سواحل عمان، نزدیکی به کشور عمان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، همه موارد فوق موقعیت‌های به‌وجود آمده توسط دولت و ظرفیت‌های عظیم این شهرستان است که از جاسک به‌عنوان یک بستر مناسب جهت مرکزیت توسعه سواحل مکران و ایجاد منطقه آزاد جاسک می‌توان یاد کرد.

فرماندار جاسک در پایان یادآور شد: با توجه به این توانمندی‌های خدادادی جاسک، اقدامات و خوب و ارزشمندی از سوی دولت در این شهرستان صورت گرفته است که در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول