اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

آغاز شمارش معکوس در هندبال/پاکدل: همین حالا هم دیر است، اما مجوز نمی‌دهند

فدراسیون هندبال ایران میزبانی مسابقات جوانان آسیا را گرفته، اما هنوز مجوز برگزاری اردوی آماده‌سازی ندارد.

آغاز شمارش معکوس در هندبال/پاکدل: همین حالا هم دیر است، اما مجوز نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل شیوع کرونا در اکثر کشورها، مسابقات ورزشی دستخوش تغییر شده و اکثرا به سال 2021 میلادی موکول می‌شوند. طبق تصمیمات کنفدراسیون هندبال آسیا هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در ماه مارس 2021 ( اسفند 99) به میزبانی شیراز در ایران انجام خواهد شد.

این مسابقات قرار بود در مهرماه برگزار شود که برای دومین بار به تعویق افتاد. بازی‌های جوانان آسیا پیش از این قرار بود در تابستان انجام شود. همچنین نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نیز در ماه مارس 2021 (اسفند 99) به میزبانی آلماتی قزاقستان انجام خواهد شد.

تاریخ برگزاری پیکارهای آسیایی هندبال در شرایطی اعلام شد که فدراسیون ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم صدور مجوزهای لازم هنوز نتوانسته شرایط را برای برگزاری اردوهای ملی آماده کند. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال و سایر اعضای این فدراسیون از مدت‌ها قبل اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات به میزبانی شیراز را انجام دادند، اما شیوع کرونا تمام برنامه‌ها را بهم ریخت.

برگزاری چند جلسه و تقسیم وظایف به مسئولان استانی از جمله اقدامات مدیران فدراسیون هندبال بود. موضوع مهم دیگری که در این بین وجود دارد بحث سالن محل برگزاری مسابقات است که طبق اعلام مسئولان درصورت فراهم شدن شرایط در جریان برگزاری بازی‌ها، دو سالن در اختیار فدراسیون قرار خواهد گرفت.

به هر حال پس از کش‌وقوس‌های فراوان تاریخ جدید و احتمالاً نهایی برگزاری مسابقات در رده نوجوانان و جوانان اعلام شد، اما نماینده‌های ایران برای حضور در این پیکارها هنوز هیچ قدم جدی برنداشته‌اند. به گفته برخی کارشناسان شاید اگر نماینده‌های ایران از همین حالا هم کار خود را استارت بزنند زمان کافی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نداشته باشند. در روزهایی که برخی از فدراسیون‌ها همچون کشتی، تکواندو، هاکی، دوومیدانی و ... به دنبال کسب مجوز برای برگزاری اردوها هستند، مسئولان فدراسیون هندبال هم وارد ماجرا شدند.

هندبال ایران تاکنون حدود 7 ماه از بهترین زمان آماده‌سازی تیم‌ها را به دلیل شیوع کرونا از دست داده است؛ در حالی که تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران سال گذشته شرایط خوبی را پشت سر گذاشته بودند تا اینکه شیوع کرونا لطمه جدی به آنها وارد کرد. مسئولان فدراسیون هندبال خواهان صدور مجوزهای لازم برای شروع هرچه زودتر تمرینات این دو تیم هستند.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دراین خصوص اظهار داشت: متاسفانه هنوز مجوزهای لازم کسب نشده است و اگر این اتفاق رخ ندهد کار برای ملی‌پوشان نوجوان و جوان ایران سخت می‌شود. طبق اخباری که ما داریم حریفان اصلی ایران از جمله ژاپن، قطر، بحرین و کره‌جنوبی حدود دو ماه پیش کار خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع کرده‌اند، اما ما زمان را از دست داده‌ایم. در این راستا مکاتباتی هم صورت گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است.

اهالی هندبال دائم خود را با فوتبال مقایسه می‌کنند؛ از برگزاری مسابقات گرفته تا عقد قراردادهای عجیب در فوتبال که همگی موجب دلسردی اهالی هندبال شده است. آنها اعتقاد دارند اگر در شرایط کنونی می‌توان مسابقات فوتبال را برگزار کرد، پس مشکل چندانی هم برای برگزاری اردوهای ملی هندبال نیست.

پاکدل خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی بازیکنان برای همه اهمیت بالایی دارد، اما وقتی می‌بینیم مسابقات فوتبال به راحتی برگزار می‌شود، ما هم درخواست می‌کنیم تا شرایط را برای برگزاری اردوهای ملی فراهم کنند. هر روزی که از دست می‌رود تیم‌های ایران یک گام از حریفان آسیایی خود عقب می‌افتند. شاید اگر همین حالا هم کار را شروع کنیم، دیر باشد. پس از مسئولان درخواست می‌کنم تا شرایط بدتر از این نشده فکری به حال ما کنند تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران و هندبال کشورمان در میادین بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول