اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دومین هفته پیاپی کاهشی طلا رقم خورد

با تقویت دلار و بهبود فعالیت های تجاری در آمریکا که از جذابیت طلا می کاهد، قیمت طلا به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته رسید و دومین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

دومین هفته پیاپی کاهشی طلا رقم خورد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با تقویت دلار و بهبود فعالیت های تجاری در آمریکا که از جذابیت طلا می کاهد، قیمت طلا به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته رسید و دومین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6 دلار و 78 سنت کاهش 1940.48 دلار فروخته شد. طلا به 1910.99 دلار در هر اونس هم رسیده بود.

طی هفته گذشته، طلا 0.3 درصد کاهش یافت و قیمت ها به شدت از بالای 2000 دلار که اوایل هفته ثبت شده بود، فاصله گرفت.

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد گفت: «در بحبوحه ثبات کم بازار، تاخیر در توافق بر سر بسته محرک اقتصادی و افزایش ارزش دلار آمریکا و نرخ های واقعی، قیمت ها هفته پرنوسانی را تحمل کردند.»

دلار در برابر ارزهای رقیب 0.6 درصد افزایش یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران ساخت.

پس از اینکه آمارها نشان داد فعالیت های تجاری در این ماه به بالاترین رقم از اوایل سال 2019 رسیده است، شاخص بازارهای بورس آمریکا افزایش یافت درحالی که ارزش اوراق قرضه آمریکا اندکی بالا رفت.

پس از اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت با لایحه کمک مالی کرونایی کوچک تر مخالف است، سرمایه گذاران به دقت تحولات مربوط به کمک مالی کرونایی دولت آمریکا را رصد می کنند.

انتهای پیام/    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول