اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پس از وقفه‌ای دوساله در صدور مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، مجوز تأسیس آموزشگاه‌های جدید برای علاقه‌مندان به ورود به عرصه مهارت‌آموزی هم‌زمان با هفته دولت صادر می‌شود.

صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست تشریح دستورالعمل جدید تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای مهارت‌آموزی به جوانان جویای کار خواسته این افراد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بابیان اینکه در حال حاضر 179 آموزشگاه در سطح استان بوشهر مجوز دریافت کرده که 160 آموزشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت در عرصه مهارت‌آموزی هستند، افزود: با توجه به شیوه‌نامه جدید و وجود قطب‌های صنعتی در استان بوشهر مجوز تأسیس برای آموزشگاه‌هایی که تمایل به آموزش در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی دارند صادر خواهد شد.

دراهکی بابیان اینکه درخواست تأسیس آموزشگاه باید صرفه اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: آموزشگاه‌های آزاد در حرفه‌های مجوز خواهند گرفت که بازار کار آن‌ها اشباع‌نشده باشد و بر اساس پیشرفت فنّاوری و علم روز فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تأکید بر اینکه جهش مهارت با مشارکت بخش خصوصی تحقق می‌یابد، گفت: مهارت‌آموزی بهینه در گرو سپردن آموزش به بخش خصوصی است.

دراهکی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در راستای ارتقا مهارت‌آموزی در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: مشارکت بخش خصوصی باعث ارتقاء مهارت‌آموزی در جامعه می‌شود و در همین راستا صدور مجوز تأسیس آموزشگاه برای بخش خصوصی تا پایان سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول