اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه عالم است/ تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عزاداران حسینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هیچ حادثه ای در تاریخ به اندازه واقعه عاشورا عمیق، گسترده و اثربخش نبوده و به همین دلیل این رویداد ماندگارترین حادثه عالم است.

حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه عالم است/ تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه دسته جات حسینی باید در این ایام با توجه جدی به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم عزا برگزار کنند، اظهار داشت: خدا محوری و اخلاص، منطق و عقل، عزت و حماسه، عاطفه و انگیزش احساس، چهار عنصر و سِر ماندگاری حادثه عاشورا است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: مهمترین خصوصیات نهضت امام حسین(ع) همین اخلاص بود، که مخلصانه و بدون هیچ گونه شائبه ای برای رضایت خداوند و برای دین اسلام و اصلاح جامعه مسلمین انجام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اخلاص را فضیلتی دانست که در نتیجه آن انسان بصیرت پیدا می‌کند، گفت: اخلاص یعنی ایثار، گذشت، دوست نداشتن ستایش دیگران، قبول کارهایی که زحمتش زیاد است اما بازده مادی کمتری دارد و کارهایی که بخاطر خداوند متعال انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در مورد عاشورا کمتر به آن پرداخت شده است منظر عقلانی است، گفت: این قیام مبتنی بر منطق، تعملات و محاسبات عقلانی استوار شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عقلانیت را کار سنجیده و به کار گرفتن خرد جمعی دانست و گفت: تدبیر و تفکر، محاسبات، عاقل بودن نشانه های عقلانیت برای انجام یک کار است.

امام جمعه تبریز در تبیین عنصر عزت و حماسه گفت: حماسه یعنی اقدامی همراه با صلابت، غیرت، شجاعت، همیت، عدالت خواهی و مردانگی در مسیر نورانی اسلام که واقعه عاشورا از چنین ویژگی خارق العاده، هدفمند و جاودانه برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی دیگر از عناصر را وجود عاطفه دانست و ادامه داد: در حرکت های معنوی عاطفه سهم و ویژگی خاصی دارد، عاطفه نمی‌تواند جای استدلال را بگیرد و استدلال نمی تواند در جای عاطفه بنشیند، از این رو در حادثه عاشورا دریایی خروشان از عواطف صادق وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم این حادثه را زنده نگه داریم، ادامه داد: حضور و عزاداری کوچک و بزرگ در خیابان ها در ایام محرم باعث شده است این حادثه تاریخی فراموش نشود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از دسته جات حسینی خواهش دارم با رعایت کردن موازین و دستورالعمل های بهداشتی صدای حسین حسین را بار دیگر در این مرز بوم طنین انداز کنند.چ

انتهای پیام/60027/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول