اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

منطق دولت در انتصاب مدیران غیربومی چیست؟/نمایندگان در برابر انتصابات حاشیه‌دار سکوت نمی‌کنند

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به انتصاب مدیرغیربومی برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، گفت: در جایی که نیروهای متخصص وجود دارد، با چه منطقی باید مدیر خارج از استان برای مسئولیت‌ها منصوب کنیم آنهم انتصابی که به هیچ عنوان نظر نمایندگان استان در آن دیده نشده است.

منطق دولت در انتصاب مدیران غیربومی چیست؟/نمایندگان در برابر انتصابات حاشیه‌دار سکوت نمی‌کنند

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کشور بی‌تعهدی و بی‌تدبیری دولت نسبت به حوزه عزل و نصب‌ها است.

وی تصریح کرد: بیش از سه ماه از عزل محترمانه آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد و رئیس جهور بدون معرفی نامزدی به مجلس برای کسب رای اعتماد، تا پایان 90 روز این معرفی را به تاخیر انداخت، آنهم درسالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده و کشور در شرایط اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه‌ای است که یک مجموعه‌ای عظیم از  بخش‌های مختلف مرتبط با معیشت و اقتصاد و زندگی مردم را در برگرفته است و شاید بخشی از بی‌ثباتی اقتصاد و معیشت مردم مرتبط با فقدان معرفی وزیر و انتخاب وزیر برای این وزارتخانه باشد.

نظری بیان داشت: چند روز پیش، پس از سه ماه آقای مدرس خیابانی برای وزارت صمت معرفی شد و با عدم رای اعتماد مجلس مواجه شد که با پایان این سه ماه، رئیس جمهور  دیگر نمی‌تواند مجددا برای وزارتخانه سرپرست معرفی کند مگر اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب استیذان انجام شده که مجلس بی‌خبر است که چنین استیذانی صورت گرفته یا خیر؟

وی ادامه داد: در حوزه انتصابات در استان‌ها هم مشکلاتی از این دست وجود دارد، نزدیک 40 روز است که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان دستگیری و برکنار شده و در این مدت  به دلیل نداشتن مدیرعامل عملا این مجموعه موثر در بخش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت معطل است و هیچ کار مثبتی در آن انجام نمی‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: اخیرا مدیر عاملی برای شرکت شهرک‌های صنعتی معرفی شده که از بیرون استان وارد این مجموعه شده است، سوال این است مگر در شرکت شهرک‌ها و یا استان مرکزی مدیر لایقی و کاردانی وجود ندارد که برخی تصمیم‌گیران برای استان نسخه می‌پیچند در جایی که نیروهای متخصص وجود دارد، با چه منطقی باید مدیر خارج از استان برای این مسئولیت منصوب کنیم آنهم انتصابی که به هیچ عنوان نظر نمایندگان استان در آن دیده نشده است.

نظری تاکید کرد: اگر قرار است دولت بدون تعامل با نظر نمایندگان ملت که برگرفته از مصلحت استان است اقدامات پرحاشیه انجام دهد نمایندگان نیز بر اساس شان نظارتی خود در مجلس اقدام خواهند کرد، متاسفانه دولت در سال پایانی کار خود به جای کم کردن مشکلات تصمیماتی می‌گیرد که اگر با نگاه مثبت بنگریم این تصمیمات یا از روی بی‌اهمیتی است یا برای ایجاد نارضایتی و عصبی کردن مردم که انتظار می‌رود مسوولان استانی با نگاه وسیع‌تر و به دور از خط بازی سیاسی به مصالح مردم توجه کنند و باور کنند فرصت زیادی برای جبران وجود ندارد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول