اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رشد 300 درصدی تولید خودروی کشنده در سال جهش تولید/ تهاتر نفت عملیاتی نشد

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: ‌در سال جهش تولید در تولید کشنده‌ها 300 درصد و در تولید خودروهای غیرکشنده 22 درصد رشد داریم.

رشد 300 درصدی تولید خودروی کشنده در سال جهش تولید/ تهاتر نفت عملیاتی نشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه انواع ناوگان کامیونی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل و رئیس کمیسیون صنایع مجلس در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: این قرارداد برای خودروهای فرسوده 50 سال به بالا است  و امیدواریم به نوسازی خودروهای 20 ساله هم برسیم. 

زالی ادامه داد: ظرفیت کارخانه ایران خودرو دیزل 12 هزار کشنده در سال است و هفت هزار نفر در شرکـت‌های زیرمجموعه و کارخانه اصلی فعال هستند. 

وی افزود: بر اساس این این قرارداد که امروز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی منعقد می‌شود قرار است هزار دستگاه ناوگان تولید شود و سپس 5 هزار دستگاه و پس از این رقم را به 12 هزار دستگاه برسانیم. 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با انتقاد از اینکه ماده 12 و همچنین تهاتر نفت عملیاتی نشد، گفت:‌این قرارداد امروز نشان داد که می‌شود با حمایت دولت خودروسازی سنگین را فعال کرد. 

زالی گفت: ما در ایران خودرو دیزل 5 هزار میلیار بدهی و 6 هزار میلیارد زیان انباشته داشتیم.

وی افزود: با این حال 22 درصد در تولید خودروهای غیر کشنده و 3 درصد در کشنده‌ها جهش تولید داریم 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: حقوق کارگران ایران خودرو دیزل 3 سال توسط ایران خودرو پرداخت می‌شد اما از دی‌ماه 98 که این قراردادها شروع شد بدین باور رسیدیم که در صورت حمایت دولت مطمئناً نیازی به آوردن خودروهای دسته دوم نیست.

زالی گفت: امیدواریم همه 12 هزار ناوگان را در موعد مقرر و زودتر بسازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول