اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در سمنان

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان گفت: در مرحله دوم رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» و فقط در بسته‌های معیشتی، تاکنون ۲۰ هزار بسته در استان تهیه و توزیع شده است و این رزمایش ادامه خواهد یافت.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در سمنان

هیئت همدلی| به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان و معاونان او، با گرامیداشت ایام ماه محرم‌الحرام و تبریک روز پزشک و فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: از زحمات تمام پزشکان و اعضای کادر درمانی به‌ویژه پزشکان استان سمنان قدردانی می‌شود که مدت‌هاست جهادی تلاش می‌کنند.

او اضافه کرد: مدت شیوع ویروس کرونا در کشور افزایش یافته و این امر به فرسایش جهادگران این حوزه انجامیده است.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان افزود: کادر درمانی و پزشکی استان سمنان همراه با همه مردم و مسؤولان و مجموعه‌های مردمی به‌خوبی کمک می‌کنند تا با آسیب کمتری از این شرایط عبور کنیم و باید قدردان زحمات آنها بود.

دامغانی افزود: این روزها ایران اسلامی همچون سایر نقاط دنیا دچار مسائل خاصی در بحث سلامت و کرونا شده و استان سمنان هم درگیر این ویروس منحوس بوده است؛ از این‌رو، زحمات زیادی را همه مسؤولان و اعضای کادر پزشکی و درمانی استان سمنان متحمل شدند که همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: مدیریت خوبی در مجموعه استان سمنان حول محور مقابله با کرونا صورت گرفت و تلاش‌های قابل‌توجهی انجام شد که همه این زحمات قابل تقدیر است.

مجموعه‌های مردمی نقش‌آفرینی کردند

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان گفت: در حوزه کرونا، اتفاقی که در استان سمنان رخ داد، هم در حوزه درمان و هم در حوزه کمک‌های مؤمنانه بسیار ویژه‌ بود و این مرهون زحمات همه است.

دامغانی بیان کرد: هم‌افزایی و همکاری خوبی در استان سمنان رخ داد و در حوزه تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا اتفاقات قابل‌توجه در استان سمنان ثبت شد و مجموعه‌های مردمی نقش‌آفرینی کردند.

او گفت: در بخش توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه هم بیش از ظرفیت استان سمنان اقدام شد و آن هم ناشی از هم‌افزایی خوبی بود که مجموعه‌های خدمات‌رسان انجام دادند و عزم جدی برای رفع مشکلات معیشتی مردم دیده شد.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان افزود: در اولویت‌بندی جامعه هدف و افرادی که شناسایی شدند تا کمک‌ها بین آنها توزیع شود، نیز تلاش‌های وافری صورت گرفت.

دامغانی گفت: در مرحله نخست رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» و فقط در بسته‌های معیشتی، ۸۰ هزار بسته در استان سمنان تهیه و توزیع شد.

او افزود: در مرحله دوم و در گام نخست آن، نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی تاکنون در استان سمنان تهیه و توزیع شده است و گام دوم این مرحله در ایام تاسوعا و عاشورا در این استان ادامه خواهد یافت.

ظرفیت‌های استان سمنان به‌خوبی نشان داده شد

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه همه این موارد از روحیه جهادی و عزم مردم استان سمنان در کمک به همنوعانشان حکایت دارد، گفت: مردم استان سمنان به‌واسطه روحیه قوی دینی و مذهبی که تا امروز از خود نشان داده‌اند، در قبال همنوعانشان و آسیب‌دیدگان از کرونا احساس مسؤولیت خوبی کردند و این امر نتایج، برکات و آثار بسیار زیادی داشت.

دامغانی با بیان اینکه اوج دوم شیوع ویروس کرونا در استان سمنان رو به افول است، گفت: ظرفیت‌های استان سمنان در این دوران به‌خوبی نشان داده شد.

او تصریح کرد: سمنان در حوزه دفاع مقدس با آن سابقه درخشان در شاخص‌های مختلف جزو استان‌های برتر کشور بوده و امروز هم این روحیه را در جریان سیل، زلزله، رانش و کرونا نشان داد.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان با ذکر اینکه مردم هم‌راستا و هماهنگ با مدیران عمل و نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند، اضافه کرد: تلاش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ظرفیت و روحیه مردمی استان سمنان بسیار خوب بوده و باید از آن استفاده شود.

آنچه در توان داشتیم، به میدان آوردیم

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان اضافه کرد: در سپاه، آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و یکی از رویکردهای اساسی بسیج و سپاه، این است که درباره آنچه کشور و مردم را درگیر خود می‌سازد، مسؤولانه وارد شده و همپای دولت عمل کند؛ این رویکرد اساسی سپاه بوده که آن را مقاطع مختلف نیز نشان داده است.

دامغانی بیان کرد: در جریان سیل سال گذشته، استان سمنان کارنامه بسیار درخشانی را با همت همه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی و بسیج و سپاه از خود نشان داد و گروه‌های مردمی و موکب‌ها نیز به‌خوبی وارد میدان شدند.

او گفت: هم به لحاظ زمانی و مدیریت در حداقل زمان ممکن و هم کیفیت خدمات‌رسانی، تلاش‌های خوبی از سوی استان سمنان انجام شد.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان ادامه داد: به‌سرعت در لایروبی‌ها و ارائه خدمات به مردم وارد عمل شدیم و در زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم سیل‌زده و ساخت‌وسازها و تعمیرات منازل مردم کارنامه درخشانی از بسیج و سپاه و مدیران استان سمنان بر جای ماند.

با تمام قدرت در میدان حضور خواهیم داشت

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان شهدای دولت اظهار کرد: این شهیدان در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان قدم نهادند و جان خود را فدا کردند و یاد آنها برای همیشه گرامی خواهد بود.

دامغانی با تبریک هفته دولت به استاندار سمنان، معاونان او و همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان سمنان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی شهیدان رجایی و باهنر که هفته دولت به نام مبارک آنها مزین شده، این است که مردمی و مکتبی بودند و این امر را در مدت کوتاه مسؤولیتشان در رویکردها و خدمات خود نشان دادند.

او اضافه کرد: مردمی بودن این دو شهید عزیز در اذهان مردم به‌سرعت شکل گرفت و برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی و کشورمان ماندگار شد.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان اضافه کرد: نیاز ضروری و مبرم ما در دوران کنونی در استان سمنان و کشور، وحدت در همه حوزه‌هاست و باید از تفرقه‌افکنی و بیان نکاتی که به جامعه ناامیدی و سیاه‌نمایی را تزریق می‌کند، پرهیز شود.

او یادآور شد: امروز باید مراقب بود تا دشمن از شرایط سوءاستفاده نکند؛ وحدت و هم‌افزایی در استان سمنان در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و تمام تلاش ما در مجموعه سپاه، مراقبت از این امر است تا وحدت فعلی به هیچ وجه خدشه‌دار نشود و آسیب نبیند تا مردم بهره کافی را در رفع مشکلاتشان در سایه وحدت در جامعه و امیدافزایی ببرند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان گفت: کشور امروز دچار تحریم و مشکلات اساسی اقتصادی است و سپاه کاملاً در خدمت مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد و اگر کاری از او برآید، حسب تکلیف به آن عمل می‌کند.

دامغانی بیان کرد: با تمام قدرت و قوا در میدان حضور خواهیم داشت و هر جا که احساس شد، بسیج و سپاه می‌تواند مشکلی را رفع کند، در خدمت مدیران استان خواهیم بود.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول