اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هفته دولت| افزایش 180درصدی صادرات محصولات کشاورزی/ رشد 7برابری گلخانه‌های هرمزگان در 7 سال اخیر

استاندار هرمزگان گفت: در برخی از حوزه‌های عمرانی، زیرساختی و توسعه‌ای در دولت یازدهم و دوازدهم به اندازه دو دهه کار صورت گرفته است.

هفته دولت| افزایش 180درصدی صادرات محصولات کشاورزی/ رشد 7برابری گلخانه‌های هرمزگان در 7 سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی عصر امروز در آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در هرمزگان پس از غبارروبی از گلزار شهدای گمنام، در دیدار با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در این استان به ارائه گزارشی از خدمات دولت یازدهم و دوازدهم در طول 7 سال اخیر پرداخت.

همتی با بیان این که در دولت تدبیر و امید، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین به عنوان اولویت بخش کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفت، بیان داشت: در کل طول فعالیت دولت‌های گذشته معادل 77 هزار هکتار از اراضی هرمزگان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته بود اما در این دولت به تنهایی 44 هزار هکتار اراضی جدید تحت پوشش قرار گرفت و اکنون 118 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در ابتدای این دولت میزان تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان 1.88 میلیون تن در سال بود اما در این دولت با همتی بلند و با حمایتی ویژه از بخش کشاورزی و گلخانه‌ای، میزان تولید محصولات کشاورزی به 2.9 میلیون تن (با 54درصد) افزایش رسیده است.

گلخانه‌های هرمزگان 7 برابر شده‌اند

وی در ادامه اظهار گفت: در ابتدای این دولت، کل گلخانه‌های استان برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت 86 هکتار بود اما در این دولت به 630 هکتار رسیده است.

همتی درباره منابع موجود در صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کشور نیز عنوان داشت: در این دولت منابع این صندوق 250 درصد افزایش پیداکرد.

تولید بالغ بر 10 هزار تن ماهی در قفس

مقام عالی دولت در هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش دریا و استفاده از ظرفیت‌های ساحلی در استان‌های جنوبی کشورمان، اظهار کرد: در سال 92 حتی یک کیلو ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان نداشتیم اما در این دولت بالغ بر 10 هزار تن ماهی در دریا تولید شده است و این طرح‌ها رو به توسعه است.

وی به توسعه مزارع پرورش میگو در هرمزگان و به ثمر رسیدن بسیاری از این پروژه‌ها در یک سال اخیر اشاره و بیان داشت: در این بخش 841 درصد رشد را در 7 سال اخیر داشته‌ایم که اتفاق بزرگی به شمار می‌رود و در آینده با مجوزهای واگذار شده و اقدامات اجرایی در حال انجام، سطح زیرکشت میگو در استان را به 50 هزار هکتار خواهیم رساند که صادرات آن می‌تواند برای کشورمان سالانه یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.

توسعه صنعتی هرمزگان در ابعاد مختلف

همتی از صدور 2342 فقره جواز تأسیس صنعتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان برگ زرینی در حوزه توسعه صنعتی یاد کرد و گفت: حاصل این مجوزهای تأسیس صنعتی، سرمایه‌گذاری 110 هزار میلیارد تومانی در کشور است که سهم هرمزگان در این زمینه 558 فقره پروانه با 26 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

استاندار هرمزگان درباره فعالیت معادن در استان و عزم دولت در زمینه فعال‌سازی معادن در استان نیز خاطرنشان کرد: 129 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در این دولت صادر شده که سبب سرمایه‌گذاری 178 میلیاردتومانی در این بخش و ایجاد تحرک هرچه بیشتر در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع شده است.

خدمات دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود

وی، اطلاع‌رسانی از خدمات دولت در زمینه‌های مختلف را یک ضرورت برای شکست‌دادن پروژه ناامیدسازی مردم عنوان و گفت: کارهای بزرگی در هرمزگان و سراسر ایران در 7 سال اخیر دولت تدبیر و امید صورت گرفته است که باید از طریق ابزارهای مختلف به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش فارس، برگزیده‌ای از اظهارات نماینده ولی‌فقیه در توصیه به دولتمردان هرمزگانی در سال پایانی دولت را (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول