اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌توجهی شهرداری رشت به فضاسازی محیطی در محرم

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به اهمیت فضاسازی محیطی شهری ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: علی رغم ابلاغیه هایی که در ستاد محرم استان به شهرداری‌ها و خصوصا شهرداری رشت گفته شد اما هنوز اقدام قابل توجهی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

بی‌توجهی شهرداری رشت به فضاسازی محیطی در محرم

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت عزاداری در ماه محرم اظهار کرد: تعظیم شعائر امام حسین (ع) که از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی جهان اسلام است باید محترم و زنده نگه‌داشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سال‌جاری با توجه به وجود بیماری کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی به‌درستی رعایت شود، افزود: برای مقابله با این ویروس در برگزاری جلسات عزاداری هیات‌های مذهبی، همکاری لازم را با ستاد استانی مقابله با کرونا انجام می‌دهیم.

وی به اهمیت فضاسازی محیطی شهری ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم ابلاغیه‌هایی که در ستاد محرم استان به شهرداری‌ها و خصوصاً شهرداری رشت گفته شد اما هنوز اقدام قابل‌توجهی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

به گفته مهدوی، در سال‌های گذشته، شهرداری باوجوداینکه متولی اصلی فضاسازی برای نصب پرچم، کتیبه، پارچه و غیره در مناسبات ملی و مذهبی خصوصاً عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهر است، آن‌چنان‌که باید به وظایف خود عمل نمی‌کند که صدای اعتراض بسیاری از مؤمنین و متولیان فرهنگی استان را هم بلند کرده است.

وی با بیان اینکه خیمه عزای حسین با توجه به شرایط و ضوابط موجود پابرجا است، افزود: انتظار داریم مسؤولین شهرداری رشت اهتمام بیشتری در تعظیم شعائر الهی نموده و با جدیت چهره شهر را در روزهای باقیمانده محرم سیاه‌پوش نمایند.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول