اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نشست خبری؛ «ویسکرمی» پاسخگوی خبرنگاران شد

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برخی شرایط استان پرداخت و پاسخگوی اصحاب رسانه در این زمینه شد.

نشست خبری؛ «ویسکرمی» پاسخگوی خبرنگاران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهرداد ویسکرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان، اظهار داشت: خبرنگاران از اقشار زحمتکش جامعه هستند که در عین نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارند و لازم است که از سوی دولت‌ مجلس و قوه قضائیه مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیشتر تلاش کند

وی با بیان اینکه از شفافیت نمایندگان حمایت می‌کنند، افزود: مجمع نمایندگان دید کلان را بر بخشی نگری ترجیح داده است و ما در مجمع نمایندگان نگاهی اولویت محور و پروژه محور داریم اما شاید به خاطر اینکه مجلس تازه شروع بکار کرده است این کار هنوز انجام نشده است و من مقداری از این کوتاهی را از رئیس مجمع نمایندگان می‌دانم که باید بیشتر تلاش کند. بجای دخالت‌های جزئی در کار جابه‌جایی بخشدار و ناظم مدرسه و هم تیمی و... روال باید به سمت مردم محوری و مشکلات مردم برود که به نظر من هنوز این کار در مجمع نمایندگان انجام نشده است. 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای گفت: در بحث مشکلات موجود در کشور معتقدم هر سه قوه مشکل دارند و مقصر هستند؛ در خیلی جاها گره قضایی داریم و از طرفی دولت باید جهادی و دلسوزانه و خودکار کار کند و مجلس هم خیلی نیاز به تحول در این راستا دارد و به دلیل اینکه مجلس کمتر تحت نظارت هست اگر ما نمایندگان مشغله‌های خود را کم کنیم بهتر می‌توانیم کار کنیم. 

ضعف مدیریتی در استان مشهود است

وی ضعف مدیریت را در بروز خیلی از مشکلات استان مشهود دانست و خاطرنشان کرد: در بحث راه‌های روستایی خیلی از جاها نیاز به احداث راه و یا آسفالت داریم.

ویسکرمی گفت: خوشبختانه عزم جدی در تکمیل آزادراه خرم‌آباد‌_اراک وجود دارد و در جلسه‌ای که با قرارگاه خاتم داشتیم قرار شد تا آبان ماه این آزادراه تحویل داده شود و در هر حال امیدواریم در این دولت این پروژه تکمیل شده و به صورت کامل و درست افتتاح شود. 

وی در مورد راه آهن خرم‌آباد نیز عنوان کرد: بدنبال این هستیم طبق ماده ۵۶ بخش خصوصی یا نهادهای انقلابی برای تکمیل این پروژه وارد شوند و در این زمینه در حال پیگیری و رایزنی هم هستیم و برخی جاها هم اعلام آمادگی کرده‌اند. 

 انتقاد از کاهش اعتبارات مربوط به سیل

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در ادامه با انتقاد از کاهش اعتبارات مربوط به سیل در لرستان، بیان کرد: از محل اعتبارات سیل و اعتبارات استانی سر هم کم کردند و آن چیزی که قول داده بودند به استان ندادند که باید سعی کنیم در آینده کلاه سرمان نگذارند. 

وی در ادامه تصریح کرد: بدنبال تنش با هیچ یک از مدیران نیستم اما در مقابل از مدیران انتظار کار و تلاش داریم و اگر مدیری حاضر به کار و تلاش نشد برای تغییر وی تلاش می‌کنیم اما در عین حال از ورودهای بی‌حساب و کتاب به تغییر مدیران دوری می‌کنم اما باز هم می‌گویم با هیچ مدیری تعارف نداریم. 

ویسکرمی افزود: در بحث امضا برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد برخی انتقاد کردند که چرا این کار را انجام داده‌ام؛ این حرف و انتقادی که مطرح می‌کنند باعث تفرقه افکنی است. بسیاری از مفاخر استان لرستان بروجردی هستند و ما باید از این شهر دفاع کنیم و همه نمایندگان باید برای توسعه همه استان تلاش کنیم. احداث دانشگاه علوم پزشکی بروجرد منافاتی با جذب اعتبار برای سایر نقاط استان ندارد و بالعکس زمینه توسعه استان را ایجاد می‌کند. 

 نمایندگان باید از سهم خواهی در انتصاب‌ها دست بردارند

وی یادآور شد: نمایندگان باید از سهم خواهی در انتصاب‌ها دست بردارند. در برخی جاها نماینده از یک طرف به مدیر فشار می‌آورد از طرفی دفتر نماینده به مدیر فشار می‌آورد که باید این مسائل برداشته شود. نمایندگان دفاتر و باج‌خواهی خود از ادارات و مدیران را جمع کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در ادامه به مشکل بیمارستان مهرگان اشاره و عنوان کرد: مشکل بیمارستان مهرگان با بانک ملت حل شده و اگر سرمایه‌گذاران کار کنند در دو سه سال آینده حدود ۵۰۰ نفر در این بیمارستان جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده فعالیت شرکت صدر فولاد قرار است بزودی آغاز شود و شیلات سپیددشت نیز در اسرع وقت در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا فعالیت آن آغاز شود.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه اراده جدی دارم که هر کسی می‌خواهد در لرستان سرمایه‌گذاری کند موانع را از جلویش برداریم، افزود: در لاستیک سازی خرم‌آباد مقداری توان سرمایه‌گذار کم است اما حاضر است شریک بگیرد و کار را پیش ببرد که باید پیگیری بیشتری در این زمینه تاشته باشیم.

شهرداری نیاز به تحول و تغییر اساسی دارد

وی در سوالی در مورد کارخانه سیمان خرم‌آباد بیان داشت: چند ماه قبل شرکت آن منحل شد و بهترین راهکار این است که بانک صنعت و معدن که طلبکار است آن را تحویل بگیرد و وقتی متعلق به دولت شد می‌توان تصمیم بهتری برای آن گرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهرداری نیاز به تحول و تغییر اساسی دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری جای زد و بند زیادی دارد و ما نسبت به شهرداری بی‌تفاوت نیستیم و اگر نیاز باشد تحقیق و تفحص از شهرداری را در دستور کار قرار می‌دهیم. ما هیچ تعارفی با هیچ کسی نداریم و آنچه را که درست است عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول