اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تلاش مایکروسافت برای عقد قراردادهای کلود با دولت های خارجی

مایکروسافت از تلاش برای عقد قراردادهای خدمات کلود با دولت های خارجی خبر داده و اعلام کرده که از اواخر سال جاری میلادی به طور جدی در این زمینه تلاش می کند.

تلاش مایکروسافت برای عقد قراردادهای کلود با دولت های خارجی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، مایکروسافت چندی قبل قراردادی را برای ارائه خدمات کلود با صنایع نظامی آمریکا منعقد کرد و حالا قصد دارد دامنه این خدمات را به خارج از آمریکا بکشاند.

یکی از رقبای جدی مایکروسافت در این زمینه شرکت آمازون است که تلاش می کند قراردادهای خدمات کلود متنوعی را با شرکت های خصوصی و حتی نهادهای دولتی در داخل و خارج از آمریکا منعقد کند.

مایکروسافت در ماه های اخیر درآمد خود از محل ارائه خدمات کلود را در خارج از آمریکا افزایش داده و امیدوار است این درآمد باز هم بیشتر شود.

بسیاری از شرکت ها و دولت ها از خدمات کلود برای ذخیره سازی انبوه اطلاعات خود و کاهش هزینه ها و صرفه جویی بهره می برند. پنتاگون در ماه اکتبر گذشته قراردادی را در این زمینه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار به مدت ۱۰ سال منعقد کرد. گفته می شود قرار است دامنه همکاری های پنتاگون و مایکروسافت در این زمینه به خارج از مرزهای آمریکا هم کشیده شود.

انتشار این اخبار در بازار سهام به نفع مایکروسافت تمام شده و به افزایش یک درصدی ارزش سهام این شرکت در بورس انجامیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول