اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهره برداری از 211 پروژه همزمان با هفته دولت / 2 شهرستان به قم اضافه می‌شود

استاندار قم از افتتاح 211 پروژه با اعتبار5 هزار و 376میلیارد ریال و اشتغال زایی حدود هزار و 500 نفر همزمان با هفته دولت خبر داد.

بهره برداری از 211 پروژه همزمان با هفته دولت / 2 شهرستان به قم اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست عصر شنبه در نشست خبری که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، به تبیین برنامه‌ها و پروژه‌هایی که در هفته دولت در قم به بهره برداری می‌رسد پرداخت و اظهار کرد: همزمان با هفته دولت در مجموع 211 پروژه با اعتبار5 هزار و 376میلیارد ریال و اشتغال زایی حدود هزار و 500 نفر افتتاح می‌شود.

وی با تبیین طرح‌ها و برنامه‌هایی که در این هفته مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 38 طرح عمرانی و زیربنایی، 32 طرح صنعتی، 50 طرح شهرداری‌ها،42 طرح دهیاری‌ها، 9 طرح بهداشت و درمان، 3 طرح تفریحی گردشگری، 6 طرح زیست محیطی، 27 طرح کشاورزی، 3 طرح آموزش عالی و یک طرح فرهنگی ورزشی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار قم با تاکید براینکه افتتاح بیمارستان امیرالمومنین (ع) در میان طرح‌های ذکر شده قرار ندارد، گفت: مقرر شده است که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور این بیمارستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی 14 پروژه در هفته دولت صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت با حداقل جمعیت انجام می‌شود.

سرمست با تاکید براینکه دو پروژه شاخص عمرانی در قم به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: پروژه 4 خطه شدن مسیر سلفچگان ساوه از مهمترین این پروژه‌هاست که با اعتبار 65 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید براینکه پروژه سلفچگان - ساوه پس از 13 سال توقف، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: با افتتاح این پروژه مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد برطرف می‌شود.

استاندار قم گفت: پروژه گازرسانی در دهستان قاهان نیز از دیگر پروژه‌های مهمی است که در هفته دولت با اعتبار 38 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. با بهره برداری این طرح هیچ روستایی بالای 20 خانوار در قم وجود ندارد که با مشکل گاز رسانی مواجه باشد و استان قم به استان‌های سبز کشور می‌پیوندد.

وی با عنوان اینکه استان قم یک استان زیارتی وگردشگری است، گفت:60 درصد درآمد استان قم از مدار خدمات تامین می‌شود و زمانی که کرونا شیوع زمان بهره برداری از خدمات بود که به این بخش آسیب جدی وارد شد.

سرمست با عنوان اینکه هدف گذاری 642 میلیارد تومانی سهم استان قم برای پرداخت به آسیب دیدگان از کرونا مورد اقبال قرار نگرفته است، عنوان کرد: بیشترین خسارت متوجه بخش گردشگری و تأسیسات در کل دنیا شده است که در همین راستا پیشنهاد اصلاح در طرح‌‌های آتی داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان قم در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: استان قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در برخی مواقع بالای 90 درصد رعایت شیوه نامه‌ها صورت گرفته است.

سرمست با عنوان اینکه قم از نظر وجود فضای سبز، بوستان و نشاط اجتماعی رنج می‌برد، عنوان کرد: قم در زمینه گردشگری در هفت بخش حرف بسیاری برای گفتن دارد که باید این ظرفیت‌ها معرفی شود و در این زمینه باید اقدامات جدی انجام شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به تک شهرستانی بودن استان قم گفت: 96 درصد جمعیت قم را جمعیت شهر نشین تشکیل می‌دهند و این مسئله موجب شده است که حاشیه شهر دیده نشود.

استاندار قم خاطر نشان کرد: راه حل‌هایی برای خروج از وضعیت تک شهرستانی قم پیشنهاد شده است که یکی از آنها افزوده شدن دو شهرستان به قم است که پیشنهاد آن مطرح‌ شده است و در صورت تأیید هیات دولت شاهد رفع این نقیصه خواهیم بود.

سرمست در خصوص آخرین وضعیت مترو و منوریل قم نیز گفت: تمام تلاش مدیریت استان در پشتیبانی از سیستم شهری این است که فاز یک خط A مترو تا پایان دولت تدبیرو امید به اتمام برسد، همچنین وضعیت منوریل را نیز تعیین تکلیف خواهیم کرد؛ هیچ وعده‌ای در خصوص منوریل نمی‌دهم به‌جز اینکه باید تعیین تکلیف کنیم.

استاندار قم در پایان پیرامون آخرین وضعیت فرودگاه قم اظهار کرد: فرودگاه برای استان ضروری بوده اما این کار باید قدم به قدم اتفاق بیفتد، به دنبال آن هستیم حواشی پروژه را به حداقل برسانیم به گونه ای که حق سرمایه گذاران و غرفه داران در آن تأمین شود و هم امکان سرمایه گذاری با اخذ مجوزهای قانونی فراهم شود.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول