اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تغییر مدیریتی و جا به جایی مربیان متهمان اصلی ناکامی ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و با تغییرات مدیریتی و مربیان نتوانست عملکرد مناسبی در لیگ برتر داشته باشد.

تغییر مدیریتی و جا به جایی مربیان متهمان اصلی ناکامی ذوب‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیگ برتر فوتبال چند روز پیش با برگزاری هفته پایانی و بعد از گذشت یک سال از شروع آن خاتمه پیدا کرد و پرسپولیس عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم‌های شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم نیز به لیگ یک سقوط کردند.

تیم ذوب‌آهن اصفهان که فصل قبلی را با رتبه خوب ششم به پایان رسانده بود، با علی‌رضا منصوریان ادامه همکاری داد و خود را برای حضور موفق در لیگ برتر آماده کرد؛ سبز‌پوشان که فصل قبل در آسیا نیز عملکرد خوبی داشتند، امیدوار به کسب موفقیت در لیگ بودند.

فصل اما برای شاگردان منصوریان طور دیگری شروع شد و شکست در گام اول کام آن‌ها را تلخ کرد؛ در ادامه نیز تغییرات مدیریتی ذوب‌آهن را وارد حاشیه‌های جدیدی کرد و همین سبب نتایج ضعیف سبز‌پوشان شد.

جدایی منصوریان بعد از اتمام فرصت مدیریت

ذوب‌آهن برای کسب پیروزی تا هفته نهم صبر کرد و در ادامه تا پایان هفته پانزدهم تنها ۳ پیروزی و ۵ تساوی در کارنامه داشت و متحمل ۶ شکست شده بود؛ همین نتایج سبب جدایی منصوریان از سبز‌پوشان شد.

رسول کربکندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان اظهار داشت: وقتی تغییر مدیریت ایجاد شد، آذری تیم را بسته بود و با وجود این‌که هزینه‌های زیادی شده بود، تیم به خوبی بسته نشده بود؛ قرارداد با برخی بازیکنان سنگین بود اما دروازه‌بان خوب نگرفته بودند و از این ناحیه ضربه خوردند.

کارشناس فوتبال اصفهان افزود: وقتی منصوریان نتیجه نگرفت باشگاه به وی فرصت داد اما بعد از این‌که ۱۰ امتیاز را نگرفت، باشگاه می‌خواست یک بازی دیگر به وی فرصت دهد اما منصوریان قبول نکرد و دیگر در ذوب‌آهن نماند و رفت.

حضور ۵ هفته‌ای رادولوویچ دردی را از ذوب‌آهن دوا نکرد

در ادامه و بعد از این‌که سبز‌پوشان با حسن استکی در هفته شانزدهم مقابل سایپا شکست خوردند، رادولوویچ سرمربی ذوب‌آهن شد و در ۵ بازی ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست به ثبت رساند و کرونا سبب تعطیلی لیگ برتر شد.

بعد از پایان تعطیلات لیگ برتر به دلیل کرونا و زمانی که تیم‌ها در حال آماده‌سازی برای ادامه رقابت‌ها بودند، رادولوویچ به ناگهان خبر از عدم بازگشتش به اصفهان داد و از سبز‌پوشان جدا شد.

کربکندی در خصوص رادولوویچ بیان داشت: آمدن رادولوویچ اشتباه بود زیرا از دیدگاه من اصلا مربی خوبی نبود؛ وی یک مربی پراسترس و بی‌توجه به جوانان بود و ذوب‌آهن شانس آورد که رادولوویچ رفت.

پیش‌کسوت ذوب‌آهن تصریح کرد: لوکا بوناچیچ که آمد، نتیجه خوبی نگرفت اما حداقل به بازیکنان جوان نگاهی کرد و به آن‌ها بازی داد؛ اگر در هفته‌های آخر پرسپولیس بی‌تفاوت را نمی‌بردند شاید از لیگ برتر سقوط می‌کردند و فاجعه‌ای برای ذوب‌آهن و ورزش اصفهان بود.

بازی دادن به جوانان تنها نکته مثبت لوکا بوناچیچ

ذوب‌آهن که وارد مرحله جدیدی از حاشیه‌ها شده بود، باز هم به دنبال گزینه‌های خارجی رفت و با لوکا بوناچیچ برای بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل به توافق رسید تا این مربی کهنه‌کار دوباره روی نیمکت ذوب‌آهن بنشیند.

ذوب‌آهن بعد از حضور بوناچیچ در اصفهان در ۹ بازی پایانی لیگ برتر ۲ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورد و در ۵ دیدار متحمل شکست شد؛ نتایجی که در هفته‌های پایانی باعث نگرانی هواداران این تیم شده بود و ذوب‌آهن را در خطر سقوط قرار داده بود.

اما به لطف پیروزی مقابل پرسپولیس از پیش قهرمان شده و نتایج سایر مدعیان سقوط، سبز‌پوشان در لیگ برتر ماندنی شدند؛ ذوب‌آهن در پایان با ۳۰ امتیاز از ۷ برد، ۹ تساوی و ۱۴ شکست در رده دوازدهم جدول قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

کربکندی در ادامه با بیان این‌که سال سخت و بدی برای ذوب‌آهن بود، گفت: هواداران و علاقمندان ذوب‌آهن خیلی زجر کشیدند و شانس آوردند تیم در لیگ برتر ماندنی شد.

همه اتفاقات دست به دست هم داد تا ذوب‌آهن ضعیف شود

کارشناس فوتبال اصفهان بیان داشت: تغییر مدیریت و تغییرات پی در پی مربیان، بی‌تجربگی مدیر جدید و قراردادهای سنگین در زمان آذری، همه این اتفاقات سبب شد ذوب‌آهن سال خوبی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تیم جنس جوری نداشته باشد، مربیان نمی‌توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند، این سبب می‌شود تا یک مربی تفکرات خودش را به تیم القا کند، زمان بگذرد؛ ذوب‌آهن مهره‌های خوبی داشت که خیلی از باشگاه‌ها به دنبال این بازیکنان هستند.

کربکندی با اشاره به عملکرد بازیکنان خارجی ذوب‌آهن گفت: دارکو بیدوف و ایوان مارکوویچ بهتر از سایر خارجی‌های ذوب‌آهن بودند، مهدی خلیل نیز شروع خوبی داشت اما در ادامه اصلا عملکرد خوبی نداشت؛ 2 بازیکنی نیز که آذری گرفته بود، اصلا بازیکنان خوبی نبودند.

پیش‌کسوت ذوب‌آهن در خصوص این‌که بهترین راه‌کار در شرایط کنونی چیست، عنوان کرد: باشگاه‌ها اکثرا مدیرانی دارند که شاید ادعای فنی داشته باشند اما به نظر می‌رسد به یک اتاق فکر نیاز دارند تا بتوانند کار کارشناسی انجام دهند.

وی در پایان گفت: اتاق فکر باید افراد متخصص در آن حضور داشته باشند و یک اتاق فکر برای باشگاه ذوب‌آهن نیاز است؛ باید اول وضعیت مدیریتی درست شود و سپس با کار کارشناسی و بامنطق مربی انتخاب کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول