اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

1000 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید کامیون تولید داخل/پرداخت 60 درصد قیمت کامیون در قالب وام

مشاور رئیس سازمان راهداری در طرح نوسازی ناوگان گفت: در طرح نوسازی یک هزار دستگاه کامیون و کِشنده از محل تولید داخل، در مجموع 1000 میلیار تومان تسهیلات با نرخ سود 9 درصد و بازپرداخت 5 ساله پرداخت می‌شود.

1000 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید کامیون تولید داخل/پرداخت 60 درصد قیمت کامیون در قالب وام

صدرالله بمانا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به امضای قرارداد نوسازی یک هزار دستگاه کامیون و کِشنده که روز گذشته بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت ایران خودرو دیزل و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل منعقد شد، اظهار داشت: مدت این قرارداد یک سال است و در گام اول شرکت سازنده داخلی، تعداد یک هزار دستگاه کامیون و کشنده تولید می‌کند و در اختیار متقاضیان نوسازی ناوگان قرار می‌دهد.

مشاور رئیس سازمان راهداری در طرح نوسازی ناوگان ادامه داد: در این پروژه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۱۷۶۰ میلیارد تومان است.

وی درباره شرایط و ملزومات این قرارداد گفت: اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون در ازای هر دستگاه کامیون نو، ضرورت دارد

بمانا با بیان اینکه 60 درصد قیمت کامیون به عنوان تسهیلات اختصاص می یابد، ادامه داد: آورده متقاضی در این قرارداد ۴۰ درصد از قیمت ناوگان است.

مشاور رئیس سازمان راهداری در طرح نوسازی ناوگان رقم کل تسهیلات این قرارداد را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود این تسهیلات ۹ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۵ سال است.

وی صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری را از مزایای اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و ارتقاء ایمنی حمل و نقل از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

بنابراین گزارش بمانا پیش از این در گفت‌وگو با فارس از نوسازی 436 دستگاه کامیون فرسوده از محل تولید داخل در قالب طرح نوسازی ناوگان تجاری درون و برون شهری خبر داده بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول