اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توقف ضبط جعبه‌های سیاه بوئینگ اوکراینی 19 ثانیه پس از انفجار موشک اول/ اطلاعات در اختیار ذینفعان قرار گرفت

رئیس سازمان هواپیمایی ضمن تشریح جزئیات بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی از توقف ضبط cvr جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی 19 ثانیه پس از انفجار موشک اول خبر داد.

توقف ضبط جعبه‌های سیاه بوئینگ اوکراینی 19 ثانیه پس از انفجار موشک اول/ اطلاعات در اختیار ذینفعان قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تورج دهقانی زنگنه امروز در نشست اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه‌سیاه هواپیمای بوئینگ اوکراینی اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه، جعبه‌های سیاه هواپیما از 27 تیر 99 تا 3 مرداد 99 در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات هواپیمایی کشوری BAE در فرانسه بازخوانی شد. 

وی ادامه داد: این کار تحت مسئولیت سازمان هواپیمایی ایران و با مساعدت کشور فرانسه انجام شد. نماینده آمریکا به عنوان کشور سازنده، نماینده اوکراین به عنوان کشور بهره‌بردار و نماینده فرانسه به عنوان کشور ارائه‌دهنده خدمات، سازمان هواپیمایی کشوری را در این فرآیند کمک کردند. 

دهقانی زنگنه افزود: ‌از کشورهای کاندا، انگلیس و سوئد که اتباع آنها در حادثه بوئینگ اوکراینی جان باختند، دعوت شد تا در این فرایند نماینده داشته باشند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نماینده ایکائو هم جهت تسهیل همکاری بین کشورها در این فرایند حضور داشت. 

دهقانی زنگنه افزود: داده‌ها به خوبی بازیابی شد و به اطلاعات قابل تحلیل تبدیل شد. 

* قطع همزمان ضبط هر دو جعبه سیاه 19 ثانیه پس از انفجار اول

وی افزود: همزمان با زمان محاسبه شده درباره عمل کردن فیوزهای مجاورتی موشک، ضبط اطلاعات در ضبط‌کننده داده‌های پروازی در ساعت 6:14 و 56 ثانیه همه متغیرهای پروازی عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده و CVR هواپیما تا 19 ثانیه پس از انفجار موشک اول را ضبط کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اقدامات و مشارکت صورت‌گرفته در فرایند بازخوانی براساس استانداردهای انکس13 بوده است، گفت:‌ در داخل کابین پرواز سه نفر کرو(خدمه) و یک نفر معلم خلبان بوده است که هر سه با توجه شرایط غیرعادی و تا آخرین لحظات مشغول هدایت هواپیما بوده‌اند. 

وی ادامه داد: معلم خلبان بعضی راهنمایی‌ها را انجام می‌دهد؛ از جمله اینکه وی این موضوع راکه هر دو موتور هواپیما فعال هستند به خلبان اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صدای کابین 19 ثانیه پس از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم 25 ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده، تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه هواپیما به دست نمی‌آید، چرا که قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما موجب قطع هم‌زمان جعبه‌های CVR و FDR در 19 ثانیه پس از آن شده است. 

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی ایران از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشور فرانسه جهت همکاری‌های بازخوانی تشکر می‌کند، گفت: اطلاعات استخراج‌شده در اختیار نمایندگان کشورهای ذیربط قرار گرفته است تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چارچوب استانداردهای ایکائو به سازمان هواپیمایی ایران ارائه کند.

زنگنه افزود: این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخدادهای مشابه صورت می‌گیرد و هر نوع استفاده سیاسی از این فرایند، ضمن اینکه در تعارض با اهداف مورد تصریح ایکائو است، روند رسیدگی به سانحه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 

وی گفت: سازمان هواپیمایی ایران از تمام ذینفعان درخواست می‌کند که از هر نوع استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول