اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع کمک‌های مومنانه از مازندران تاسرپل ذهاب/ این گروه جهادی با کمک مومنانه بیمه شدند

مردم هیأت‌های عزاداری را سنگ صبور خود می‌دانستند و تا جایی که در اتاق فرمان این هیأت در اوج مشکلات و سختی‌ها گروه ۲۱۰ نفره شبانه‌روزی پای کار بودند و همین که حتی یک نفر گرفتار کرونا نشدند نشان می‌دهد که اثرات این خوبی و کار خیر اعضای گروه را بیمه کرده است.

توزیع کمک‌های مومنانه از مازندران تاسرپل ذهاب/ این گروه جهادی با کمک مومنانه بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حال و هوای محرم که می‌شود دست خودمان نیست،دل‌ها همه حسینی می‌شود اما امسال شیوع ویروس کرونا، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همانند سایر مراسم‌ها تحت تاثیر قرار داد ولی از ارادت و دلدادگی مردم به عاشورا نه تنها کمک نشد حتی می‌توان گفت بر شور حسینی در کنار شعور حسینی افزوده شده است.

بنا به عادت هر سال وارد هیأت‌ها شده و عزاداری می‌کردیم اما باتوجه به شرایط کرونایی و برای حفظ سلامت مردم تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی است که امسال کرونا شرایط عزاداری‌ها را به‌گونه‌ای دیگر تغییر داد.

هیأت‌های عزاداری نیز که از گذشته تاکنون در این زمینه فعال بودند این روزها در کنار مردم و برای مردم هستند و یک‌بار دیگر به اثبات رساندند هدف‌شان ادامه سیره عاشورایی است و در کنار عزاداری‌ها البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اقدامات خیرخواهانه و کمک‌های مومنانه وارد عرصه شدند و نشان دادند هدفی جز کمک ندارند.

*عجین شدن حال و هوای عاشورایی با کمک‌های مومنانه

با شیوع کرونا و لزوم رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، سبک جدیدی از عزاداری‌ها و آیین‌ها را شاهد هستیم که در این زمینه محمدحسین طبرستانی‌راد جانشین قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمدمتوسلیان و مسؤول اجرایی و جانشین هیأت یافاطمه الزهرا از حال و هوای عاشورایی که با کمک‌های مومنانه عجین شده است، می‌گوید: خدمات ما در هیأت تنها در بحث عزاداری خلاصه نمی‌شود بلکه شامل خدمات فرهنگی، آموزشی، خدمات اجتماعی و سایر شده و از زمانی‌که بحث کرونا شیوع پیدا کرد ستاد مردمی تشکیل دادیم که با توجه به نیاز جامعه به سمت تولید ماسک و گان سوق یافتیم.

باتوجه به نیاز جامعه در موج اول شیوع کرونا هر خانه تبدیل به کارگاه خیاطی شد و در هر زمان که نیاز باشد باز هم امکان این کار وجود دارد.

مسؤول اجرایی و جانشین هیات یافاطمه الزهرا اضافه می‌کند: تولید ماسک روزانه به ۲ هزار و ۵۰۰ عدد و تولید گان نیز روزانه به ۱۶۰ عدد رسید که کل شهر بابل و بخشی از شهرستان ساری را تحت پوشش داریم.

* از احداث ۱۱۰ خانه تا ۱۰ مدرسه و ۵ مسجد در سرپل‌ذهاب

البته از قبل نیز در بحث زلزله و سیل در قالب گروه جهادی فعال بودیم و این فعالیت همچنان ادامه دارد؛ به‌طوری‌که  سرپل ذهاب ۱۱۰ خانه، ۱۰ مدرسه، پنج مسجد و پنج پارک روستایی احداث کردیم.

 

از دیگر خدمات این گروه جهادی اهدای ۲۵ سری جهیزیه، ساخت سه منزل مسکونی، بازسازی ۶۴ منزل و همچنین دو مدرسه و خانه بهداشت در بم بوده است.

البته در کنار همه این اقدامات، این گروه نسبت به ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای محرومان در شهرستان بابل اقدام کردند.

 

*توزیع روزانه ۱۲۰۰ آب‌میوه میان کادر درمانی طی ۲۱ روز

در موج اول شیوع کرونا روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ لیوان آب‌میوه طبیعی به‌ مدت ۲۱ روزه عصرها میان کادردرمان و بیماران شهرستان توزیع کردیم.

 

جهادگران سلامت قرارگاهی در بابل تشکیل دادند که قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمدمتوسلیان پشتیبانی این قرارگاه را به عهده گرفتند و در این زمینه در بحث پایش سلامت، همراهی بیمار و نگهبانی بیمارستان‌ها پای کار آمدند.

 

 

*همراهی با خانواده‌های مسن برای پوشش خرید روزانه

در کنار همه این فعالیت‌ها،  منازلی که فرزند نداشتند و در ایام شیوع کرونا برای رفت‌وآمد با مشکل می‌شدند پوشش خرید آنان را برعهده گرفتیم تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

طبرستانی راد بیان می‌کند: محور بیشتر فعالیت خود را در بحث کمک مومنانه سوق دادیم، که در این زمینه یک‌هزار و ۶۷۰ بسته کمک مومنانه را در نیمه شعبان توزیع کردیم، همچنین در رزمایش ماه مبارک رمضان با همکاری بنیادعلوی ۳هزار سبد کالا به همراه ۲۵۰۰ کارت اعتباری ۲۰۰هزار تومانی بین بیماران و نیازمندان توزیع کردیم.

 

*۲۰هزار اطعام‌دهی در عید غدیر در بابل، سرپل ذهاب و بیرجند

همچنین در روز عید غدیر ۲۰هزار اطعام‌دهی در بابل، سرپل ذهاب و روستاهای محروم بیرجند داشتیم و در محرم نیز تجمع بزرگ عاشورایی را در مصلای بابل خواهیم داشت.

*اطعام‌دهی ۲۰هزار پرس غذا در تاسوعا و عاشورا

اطعام‌دهی حسینی برای نیازمندان و عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا به تعداد ۲۰هزار پرس خواهیم داشت.

*پرداخت اجاره بهای عقب افتاده به ۲۰ خانوار آسیب‌دیده

وی اضافه می‌کند: باتوجه به شیوع بحث کرونا بسیاری از خانواده‌ها در تامین معاش خود ماندند به همین دلیل تاکنون به ۶۰ خانواده‌ آسیب‌دیده اجاره خانه عقب افتاده پرداخت شد و در کنار آن به ۳۰ خانواده در تامین هزینه‌های دارویی کمک شد.

*وسعت و گستردگی خدمات خیرخواهانه بعد از کرونا

البته این هیأت از ۲۰ سال قبل تشکیل شده و در بحث اقدامات خیرخواهانه کمک‌های بسیار خوبی داشتیم ولی وسعت و گستردگی در این چند ماه بوده که شرایط ایجاب می‌کرد.

 

در اربعین حسینی با تشکیل یک موکب ۷هزار اسکان با ۳۶۵ خادم داشتیم که هر وعده ۷هزار پرس غذای گرم توزیع کردیم.

*هر خانه؛ یک کارگاه خیاطی

در روزهای نخست شیوع کرونایی هر خانه را کارگاه خیاطی کردیم به‌طوری‌که ۲۱۰ نفر شبانه‌روز در این گروه جهادی کار کردند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

 

جانشین قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمدمتوسلیان بیان می‌کند: معتقد هستم خدمتی که به مردم انجام شد در کار جاری هیات برکت ویژه‌ای داشت و نگاه مردم به هیات تغییر کرد تا هیات را صرفا در حوزه عزاداری نبینند.

*هیأت‌های عزاداری سنگ صبور مردم شدند

مردم هیأت‌های عزاداری را سنگ صبور خود می‌دانستند و تا جایی که در اتاق فرمان این  هیأت در اوج مشکلات و سختی‌ها گروه ۲۱۰ نفره شبانه‌روزی پای کار بودند و همین که حتی یک نفر گرفتار کرونا نشدند نشان می‌دهد که اثرات این خوبی و کار خیر اعضای گروه را بیمه کرده است.

 

باوجود اینکه بسیاری از جهادگران ‌به‌دلیل اقساط، گرفتاری‌های مالی و حتی تعطیلی کار دچار مشکل شدند ولی از خدمت به مردم دست نکشیدند که در نوع خود ارزشمند و کم‌نظیر است.

 

*توزیع ۳۰۰ پرچم باتوجه به بحث هر خانه یک حسینیه

همچنین در راستای بحث هر خانه یک حسینیه ۳۰۰ پرچم تهیه و در سطح شهرستان توزیع کردیم، باید بدانیم آنچه برای ما مهم است، این بوده که ما هرچه داریم از ائمه اطهار و اهل بیت است و با توسل و توکل در رفع بلا تسریع خواهد شد؛ چراکه دهه محرم، دهه استثنایی است که امیدواریم شاهد ریشه‌کن شدن این مشکل باشیم.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول