اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح ۲۸ طرح تعاونی همزمان با آغاز هفته دولت در گلستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از افتتاح و بهره‌برداری ۲۸ طرح تعاونی همزمان با آغاز هفته دولت و در آستانه هفته تعاون در استان خبر داد.

افتتاح ۲۸ طرح تعاونی همزمان با آغاز هفته دولت در گلستان

سعید مازندرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به طرح‎های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در هفته دولت اظهار کرد: بیشتر پروژه‎ها و طرح‎هایی که در ایام مختلف همچون دهه فجر یا هفته دولت در استان به بهره‎برداری می‎رسد اکثرأ در کارگروه اشتغال مصوب می‎شود و اداره کل تعاون حامی مالی و تسهیلاتی این طرح‎ها است.

وی تصریح کرد: در بحث تسهیلات روستایی تاکنون بیش از ۱۰هزار و ۷۶۷ طرح به بانک‎های عامل معرفی شده است از این تعداد طرح، ۵ هزار و ۹۲۴ طرح به مبلغ ۴۵۴ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۸ هزار و ۴۶۰ نفر از این تسهیلات بهره‎مند شدند در واقع بیشتر این طرح‎ها یا به بهره‎برداری رسیده یا در آستانه بهره برداری شدن است.

* برخورداری ۶۰ طرح گردشگری و بوم‌گردی از تسهیلات اشتغال روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های کشاورزی در هفته دولت به بهره‌برداری می‎رسد، افزود: بیش از ۶۰ درصد تسهیلات  به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مازندرانی بیان کرد: در بحث گردشگری و بوم‌گردی بیش از ۶۰ طرح از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‎مند شدند و در این ایام به بهره‎برداری می‎رسد این طرح‎ها از بدو شروع مجوزها تا بعد از آن مورد حمایت قرار می‎گیرند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون گفت: در هفته دولت و هفته تعاون بیش از ۲۸ طرح تعاونی با بیش از ۲۰ میلیارد تومان‌تسهیلات و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

مدیر کل تعاون گلستان، بیش از ۱۰ دستگاه را زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در بخش درمان تأمین اجتماعی سه پروژه بزرگ در هفته دولت داریم، افتتاح درمانگاه آزادشهر، افتتاح بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان حکیم جرجانی و همچنین جدیدترین سی‌تی‌اسکن استان در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‎رسد.

*برخورداری شاغلان آسیب‌دیده از کرونا از تسهیلات ارزان‌قیمت

مازندرانی در خصوص حمایت‎های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گفت: در بحث کرونا دو بخش را در خصوص اقدامات داریم نخست افرادی که واقعأ بیکار شدند  و در سامانه‎های مختلف برای برخورداری از بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند در این خصوص ۱۷ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند و براساس آمار از سامانه‎های پرداخت بیمه‎های بیکاری استان در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت  بیش از ۲۰ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند و ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت شد تا معیشت این افراد در این ایام حفظ شود.

وی اضافه کرد: موضوع دوم کسانی بودند که در شیوع کرونا کم کار شدند مانند رانندگان تاکسی، رستوران‎ها و بوم‌گردی‎ها. خوشبختانه ۵۴۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در این رابطه به استان تعلق گرفت کارفرمایان و افرادی که خویش‌فرما خود را بیمه کرده‎اند می‎توانند در سامانه «کارار» تسهیلات کرونا ثبت‌نام و تسهیلات خود را دریافت کنند این سامانه تا پایان‌ شهریورماه باز است و افراد در این مدت می‎توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر کل تعاون گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۷۰۵ پرونده با بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان برای برخورداری از تسهیلات کرونا به بانک‎های عامل معرفی شده است، تسهیلات سه ماه تنفس دارد و پرداخت آن دو ساله می‎باشد همچنین برای رانندگان تاکسی ۶ میلیون تومان و برای کارخانه‎ها و واحدهای تولیدی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

* تولید ماسک، بزرگترین پروژه در بخش تعاونی‎های گلستان 

مازندرانی در خصوص افتتاح پروژه‎های شاخص در بخش تعاون گلستان گفت: تولید ماسک   N90 توسط «شرکت پرنیان اندیشه» با بیش از ۸۰ نفر نیروی کار یکی از پروژه‎های شاخص در بخش تعاون محسوب می‎شود تسهیلات خوبی به این شرکت اختصاص دادیم در حال حاضر پیگیر هستیم تا برای سرمایه در گردش این شرکت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی ارائه دهیم.

وی، تولید و بسته‌بندی چای و دمنوش،کارگاه‌های ریسندگی، افتتاح چند بوم‌گردی، سفره‎خانه‎های سنتی، باشگاه سوارکاری در گنبدکاووس و هتل‎های پذیرایی را از جمله پروژه‎های شاخص بخش تعاون در هفته دولت و هفته تعاون عنوان کرد.

* اختصاص تسهیلات ۸ میلیارد تومانی به مجموعه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تعداد تعاونی‎های فعال استان را ۲ هزار و ۶۰۰ تعاونی اعلام گرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد تعاونی‎ها در بخش کشاورزی و مابقی در بخش مسکن، خدمات و توزیع فعال هستند.

مازندرانی با بیان اینکه در بخش تسهیلات روستایی مبالغ خوبی به بخش کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‎یابد، افزود: یکی از مشکلات مهم استان در بخش کاشت گیاهان دارویی فراهم نبودن صنایع فرآوری و بازار فروش محصول است در همین راستا تسهیلات ۸ میلیارد تومانی با سود چهار درصد به مجموعه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در توسکستان موافقت شده است تا دستگاه‌های جدیدی برای بسته بندی خریداری شود.

وی افزود:در روستای «وامنان» نیز ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت تعاونی برای بحث عرقگیری و بسته‌بندی گیاهان دارویی و زعفران اختصاص داده‌ایم همچنین با کمک جهاد دانشگاهی در بحث خرید نیز وارد عمل خواهیم شد.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول