اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش 3 برابری روزهای ناسالم اراک طی چند سال اخیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از کاهش سه برابر روزهای ناسالم اراک طی چند سال اخیر خبر داد.

کاهش 3 برابری روزهای ناسالم اراک طی چند سال اخیر

 رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: تعداد روزهای ناسالم در اراک از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ کاهش حدود سه برابری داشته و از ۱۱۵ روز در سال ۹۲ به ۴۰ روز در پایان سال ۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم اراک در سال ۹۳ به ۵۰ روز، در سال ۹۴ به ۳۷ روز، در سال ۹۵ به ۱۰۵ روز، در سال ۹۶ به ۶۳ روز و در ۹۷ به ۴۷ روز رسید.

میرزائی با بیان اینکه، تعداد صنایع آلاینده در این استان نیز با کاهش چشمگیری همراه بوده و از ۱۵۵ واحد در سال ۹۲ به ۶۴ واحد در پایان سال ۹۸ رسیده افزود: پایش و خوداظهاری صنایع نیز در این مدت در استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته و از ۳۲۷ مورد در سال ۹۲ به ۵۳۳ مورد در پایان سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: تکمیل عملیات سازه‌ای و مستحکم سازی برج ۲ منظوره دیده‌بانی و پرنده‌نگری تالاب میقان در سال ۹۷، اجرای پروژه  کرسی‌چینی و فنس‌کشی به طول ۴۰۰ متر به همراه تعبیه درب ورودی از جنس فنس در اطراف برج پرنده‌نگری تالاب میقان اراک، واکاوی، کاشت، آبیاری و نگهداری نهال‌های قره داغ و کاشت ۶۲ هکتار گیاه بومی در سال  94برگرداندن 0 100000تن ازباطله های شرکت املاح به محل گودالهای ایجاد شده  در تالاب میقان در سال 97 از دیگر اقدامات است.

وی گفت: نصب ۲۴۸ عدد بنچ‌مارک (سازه های بتونی با وزن تقریبی ۶۵۰ کیلوگرم) به منظور تعیین حریم تالاب در سال ۹۵، ایجاد دایک حفاظتی (یک نوع سازه) اطراف تالاب به منظور جلوگیری از پیشروی پساب تصفیه خانه فاضلاب، لایروبی کانال برای انتقال آب، افتتاح و فعال سازی پاسگاه محیط‌بانی داودآباد در سال ۹۸ و تجهیز اداره کل با امکانات نوین برای مقابله با بحران از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول