اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح کرامت در 11 محله سنندج اجرا شده است/ورود سپاه سنندج به رفع مشکلات نایسر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: طرح کرامت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در 11 محله شهر سنندج اجرا شده است.

طرح کرامت در 11 محله سنندج اجرا شده است/ورود سپاه سنندج به رفع مشکلات نایسر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسگری  در جلسه مشترک فرمانده سپاه سنندج و مدیران شهرداری با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه شهر سنندج بیشتر از جمعیت داخل شهر است، اظهار کرد: همین امر خود موجب بروز مشکلات فراوانی در این نواحی شده است.

وی گفت: حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات اساسی در شهر سنندج است این شهرستان جز شهرستان‌هایی است که حاشیه‌نشینی در آن زیاد بوده به گونه‌ای که جمعیت ساکن در شهرک‌های حاشیه شهر سنندج بیشتر از جمعیت ساکن در مرکز شهر است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تصریح کرد: عدم نظارت بر ساخت‌وسازها در حاشیه شهر سنندج موجب شده حجم بالایی از جمعیت در مناطق سکونت پیدا کنند.

عسگری نبود زیرساخت‌های لازم در مناطق حاشیه شهر را متذکر شد و گفت: آسیب‌های زیادی در شهرک‌ها و مناطق حاشیه شهر سنندج وجود دارد و مردم در این شهرک‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج  عنوان کرد: تا کنون در 11 محله حاشیه طرح کرامت اجرا شده است که تعدادی از آنها در سطح نواحی بوده است.

عسگری با بیان اینکه طرح کرامت در راستای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی چون اعتیاد، جمع آوری فروشندگان مواد مخدر و طلاق اجرا می شود، خاطرنشان کرد: رویکرد طرح کرامت در سطح محلات بیشتر فرهنگی است که در کنار این مهم انجام پروژه های عمرانی و تفریحی مانند احداث پارک های درون محلی، فضاهای سبز و فضاهای فرهنگی نیز می تواند در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی اقدام موثر و کارآمدی باشد.

وی تصریح کرد: اعتباراتی برای مناطق حاشیه ای به ویژه نایسر، ننله، تقتقان، کانی کوزله، گریزه و ننله در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است؛ در ادامه این جلسه برخی از مدیران  مناطق و نواحی و روسای سازمانهای تابعه شهرداری به بیان برخی از مشکلات سطح شهر پرداختند و مقرر شد چندین طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با مشارکت سپاه و شهرداری سنندج در مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل شهری سنندج اجرا شود.

گفتنی است؛ حاشیه‌نشینی در برخی مناطق کردستان از اوایل دهه هفتاد آغاز شد، پدیده‌ای که به سرعت شکل گرفت و موجب ایجاد نواحی منفصل شهری مانند نایسر، ننله، فرجه و حسن‌آباد در سنندج و ۳۴ محله مشابه در سایر شهرهای بزرگ این استان شد.

خبرگزاری فارس در 15 تیرماه امسال با ورود به مشکلات نایسر در قالب گزارشی با عنوان «حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ سکونت 50 درصد جمعیت کردستان در حاشیه+فیلم و عکس» به بیان مشکلات این منطقه پرداخت.

آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا نیز طی ماه های گذشته بر رفع مشکلات این منطقه تاکید و قرار است برنامه هایی مختلفی در راستای رفع مشکلات این نقطه از شهر که به لحاظ جمعیتی و سیل مشکلات وضعیت بسیار بحرانی دارد اقدامات اساسی انجام گیرد.

سردارسیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس نیز طی ماه اخیر بازدید از نایسر داشت و در جریان این بازدید دستورات لازم را برای رفع برخی از مشکلات آن دادند.

فرمانده انتظامی استان کردستان و معاون سیاسی استاندار کردستان هم نیز طی این مدت با ورود بر رفع مشکلات انتظامی و همچنین ضرورت حمایت جدی دولت به رفع مشکلات نایسر تاکید کرده اند.

خبرگزاری فارس کردستان تا منتج به نتیجه شدن این وعده ها و رفع مشکلات مردم حاشیه نشین نایسر پیگیری های خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول