اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازار واکسن‌های دامی با ظرفیت های دانش بنیان رونق می‌گیرد

صنعت واکسن دامی در کشور یکی از صنایع حیاتی و راهبردی است که منجر به تامین امنیت غذایی می‌شود. اتفاقی که رابطه مستقیمی با سلامت جسمی جامعه دارد. این نیاز فناورانه کشور قرار است با توان شرکت‌های دانش‌بنیانی تامین شود.

بازار واکسن‌های دامی با ظرفیت های دانش بنیان رونق می‌گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک همکاری مشترک میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی برای تامین واکسن‌های دامی مورد نیاز کشور شکل گرفته است. بر اساس این همکاری مشترک قرار است ظرفیت‌ها و توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به میدان بیاید تا واکسن‌های دامی کشور با هدف دستیابی به امنیت غذایی و جهش تولید در بخش کشاورزی تامین شود.

در این طرح قرار است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها در کشور واکسن‌های هاری، رئوویروس، کشته و زنده، کوکسیدیوز، اورنیتوباکتریوم، رینوتراکئال، چهارگانه (نیوکاس، برونشیت، سندرم افت تخم‌مرغ و رئو)/ و کم خونی(CAV) و داروها و مواد اولیه دارویی دامی در کشور تولید شود.

این کار با سه رویکرد «کمک به تولید نخستین بار محصولات»، «توسعه بازار محصولات تولیدی کنونی» و «حل مشکلات و چالش‏های شرکت‏‌ها» انجام می‌شود.

دانش‌بنیان‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول