اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت نزدیکان مشاور امنیتی ولی‌عهد سابق عربستان، به دستور «بن‌سلمان»

یک حساب توییتری از بازداشت شمار بیشتری از نزدیکان مشاور امنیتی ولی‌عهد سابق سعودی خبر داد و اعلام کرد که این بازداشت‌ها به دستور ولی‌عهد فعلی انجام شده است.

بازداشت نزدیکان مشاور امنیتی ولی‌عهد سابق عربستان، به دستور «بن‌سلمان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حساب توییتری «العهد الجدید» از بازداشت نزدیکان «سعد الجبری» افسر اطلاعاتی سابق عربستان سعودی و مخالف «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به دستور وی خبر داد.

 

سعد الجبری، شهروند سعودی و افسر اطلاعاتی عربستان که پیشتر معاون و مشاور امنیتی «محمد بن نایف»، ولی‌عهد برکنار شده سعودی بود و از بیم بازداشت به خارج از عربستان فرار کرد، چندی پیش از محمد بن سلمان رسما شکایت کرد.

او در دادخواستی هفت‌صد صفحه‌ای، گفته است که بن سلمان با تیم ترور خود خواسته بود او را همانند «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی ترور و حذف کند.

سعد الجبری با دیدن شرایط عربستان سعودی سال ۲۰۱۷ به بهانه شرکت در نشستی در خارج، از این کشور فرار کرد. از وی به عنوان فردی که اطلاعات زیادی از خاندان سعودی و محمد بن سلمان دارد، یاد می‌شود.

ولی‌عهد سعودی بیم آن دارد که بازوی راست محمد بن نایف، روزی از اطلاعات و اسراری که دارد، علیه‌ش استفاده کند؛ چرا که او برای دهه‌ها در وزارت کشور عربستان سعودی بوده و از همه امورات و اسرار این کشور خبر دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول