اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان از تیرماه

معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای مصوبه دولت برای افزایش حق مسکن کارگران از 100 به 300 هزار تومان را برای اجرا ابلاغ کرد.

ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان از تیرماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حق مسکن کارگران که در جلسه شورای عالی کار تصویب شده بود بعد از بررسی در کمیسیون اقتصادی دولت نهایتا در جلسه 29 مرداد 99 در هیأت دولت بررسی و به تصویب رسید.

بنا بر این ابلاغیه به پیشنهاد شورای عالی کار و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب 1370 هیأت دولت تصویب کرد کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیرماه سال 99 مبلغ 3 میلیون ریال تعیین می‌شود.

به گزارش فارس، روز گذشته هم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد این که افزایش حق مسکن کارگران از چه زمان اعمال می‌شود گفت: این افزایش حق مسکن برای کارگران از اول تیرماه 99 اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، امسال همچنین نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حداقل مزد کارگران را به نشانه اعتراض امضا نکردند اما نمایندگان کارفرمایان و دولت قول دادند با افزایش حق مسکن کارگری، حق سنوات و حق خواربار به جبران قدرت خرید کارگران اقدام کنند.

پیش از این نیز حاتم شاکرمی در مورد این که حق مسکن کارگران چرا دیر ابلاغ شده گفت: حق مسکن کارگران یکی از مولفه‌های بنیادی حقوق کارگران است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فقط 5 بار تغییر کرده است و این مولفه مهمی است که برای سال‌های آینده هم در دریافتی کارگران اعمال خواهد شد. در حال حاضر حدود 13 میلیون کارگر بیمه شده اصلی در کشور وجود دارند که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی می‌شوند.

متن مصوبه دولت از اینجا + حق مسکن کارگران حق مسکن کارگران+ قابل دریافت است.

انتهای پیام/ب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول