اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نصب تندیس شام غریبان کربلا در اهواز

مراسم رونمایی از تندیس تابلوی شام غریبان امروز با حضور آیت‌الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و شهردار اهواز برگزار شد.

نصب تندیس شام غریبان کربلا در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم رونمایی از تندیس تابلوی شام غریبان امروز برگزار شد.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در این رابطه، اظهار کرد: امروز در اینجا تندیس مینیاتوری عصر عاشورا رونمایی شد که این تندیس مربوط به استاد فرشچیان و صحنه‌ بسیار تکان دهنده عصر عاشورا است.

وی افزود: این صحنه توسط شهرداری اهواز و با همت شورای شهر و هنرمندان خیری که توانستند این تندیس را از سنگ خالص و با رنگی بسیار شفاف و زیبا بسازند اینجا نصب شد تا در شهر کربلایی اهواز نمادی از عصر عاشورا شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تمام نهضت عاشورا نماد است و نمادهای فراوانی دارد که از نمادهای مشهوری که در قرن اخیر شناخته شد همین نماد عصر عاشورا است.

وی افزود: ما باید از شهرداری، شورای شهر و همه عزیزانی که تلاش کردند و این تندیس نمادین را در اینجا نصب کردند تشکر کنیم.

توسعه المان‌ها و نمادهای ایرانی

موسی شاعری، شهردار اهواز، اظهار کرد: در هنر ایرانی نقاشی مینیاتور یکی از سبک‌های بومی و اثرگذار ما است اما مفاهیم مذهبی در این سبک کمرنگ بوده است.

وی افزود: اثر شاخصی که با مفهوم مذهبی و در این سبک ساخته شده باشد به استثنای تابلوی عصر عاشورا یا همان شاهکار عصر معاصر استاد فرشچیان کمرنگ بوده است.

شهردار اهواز عنوان کرد: این اثری که امروز در اهواز رونمایی شد بازسازی تابلوی استاد فرشچیان است که ده تن وزن دارد و تماما از جنس سنگ می‌باشد.

وی افزود: سنگ به کار رفته در این اثر مرمر گرانقیمتی است که این کار با آن ساخته شده و این تندیس هنر دست است که به مناسبت ماه محرم و صفر از آن رونمایی کردیم و در نهایت پس از مشورت‌ها در محل ثابتی قرار خواهیم داد.

شاعری بیان کرد: امیدواریم که هنرمندان ما حرکت بیشتری در جهت بسط و گسترش مفاهیم دینی و اسلامی داشته باشند.

وی افزود: توسعه المان‌ها و نمادهای ایرانی اسلامی حتما در دستورکار مدیریت شهری است و بنا داریم که تندیس‌ها و سردیس‌های مشاهیر ادبی را نیز در نقاط مختلف شهر نصب کنیم‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول