اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر پامپئو به سودان در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

در بحبوحه گمانه‌‌زنی‌ها درباره عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو، یک مقام سودانی که نخواست نامش فاش شود، از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه آمریکا به این کشور آفریقایی خبر داد.

سفر پامپئو به سودان در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گفته یک مقام سودانی قرار است «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده به خارطوم سفر و با مقام‌های این کشور دیدار کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولت سودان از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه آمریکا به این کشور آفریقایی خبر داد.

این مقام که خواستار عدم افشای نامش شد، تنها به گفتن این موضوع که سفر پامپئو طی روزهای آینده انجام می‌شود، بسنده کرد و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

به گزارش رویترز، سودان از زمان ساقط شدن «عمر البشیر» در سال ۲۰۱۹، در حال عادی‌سازی روابط با آمریکا است و همچنان در تلاش برای خارج شدن از لیست واشنگتن درباره کشورهای حامی تروریسم است.

آمریکا در سال ۱۹۹۳، سودان را در این لیست قرار داد اما از زمان ساقط شدن البشیر، مقام‌های آمریکایی از احتمال برداشتن سودان از لیست و اما و اگرهای این کار صحبت کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت سودان، هفته گذشته بهر ویترز خبر داد، طی هفته‌های آینده درباره این موضوع «پیشرفت مهمی» حادث خواهد شد.

انتشار خبرها درباره سفر پامپئو به خارطوم با تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی همزمان شده است.

پیشتر و در ماه فوریه سال جاری میلادی، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با سفر به اوگاندا با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار دوجانبه داشت.

از سوی دیگر در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر دیدار یک مقام ارشد سودانی با رئیس موساد در امارات عربی متحده به منظور هموار کردن «عادی‌سازی روابط» منتشر شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول