اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از ۸۴۲ پروژه در هفته دولت/ اختصاص بیشترین پروژه به شهرستان‌های شیراز، کازرون و لارستان

استاندار فارس خبر داد: هم‌زمان با آغاز هفته دولت، ۸۴۲ پروژه در سطح استان فارس به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۸۴۲ پروژه در هفته دولت/ اختصاص بیشترین پروژه به شهرستان‌های شیراز، کازرون و لارستان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت الله رحیمی هم‌زمان با هفته دولت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بیان کرد: هم‌زمان با هفته  دولت، ۸۴۲ پروژه با اعتباری بالغ‌ بر یک‌هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که با سرجمع اعتبارات دولتی، تسهیلات، آورده مجری و خیرین  این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان اعتبار در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی که پیش رو می‌باشد و در سالی که درآمدهای نفتی به کمترین میزان خود رسیده این‌ یک اقدام بزرگ است و دولت توانسته بدون درآمدهای نفتی ،کشور را اداره کند و خدماتی برای رفاه مردم همچنین تکامل و توسعه کشور ایجاد کند و این در حالی است که از ١١ سرفصل پروژه‌ای که در هفته دولت افتتاح می‌شود بر اساس مبنای اولویت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد، بر افتتاح یا کلنگ زنی آنها تأکید شده است.

 وی به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و اظهار داشت: پروژه‌های امور آب شرب شهرها و روستاها که در برخی نقاط استان در حال حاضر با معضل کمبود آب مواجه می‌باشند از پروژه‌هایی است که تلاش شده است تعداد ۱۰ پروژه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری برسد و همچنین درزمینهٔ احداث بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی و عشایری ۷۶ پروژه با ۳۹۶ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود.

 استاندار فارس ادامه داد: در خصوص فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش‌وپرورش نیز ۷۴ پروژه با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان و در زمینهٔ امور بهداشت و درمان ۴۷ پروژه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و این در حالی است که فارس به‌ عنوان استانی که در زمینهٔ بیماری کرونا مدیریت بسیار خوبی داشته است و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ آن کمتر از یک‌سوم میزان مرگ‌ومیر کشوری است.

رحیمی اظهار داشت: در زمینهٔ پروژه‌های امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی، مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری ۱۰ پروژه با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و در امور برق در قالب نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق‌رسانی روستایی ۲۵ پروژه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در زمینهٔ عمران شهری و روستایی درزمینهٔ شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن نیز ۸۳ پروژه بااعتبار ۱۴۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد .

 وی با اشاره به اینکه در زمینهٔ پروژه‌های مسکن شهری و روستایی ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۵۶۶ میلیارد تومان و امور ورزشی ۱۳ پروژه با ۶ میلیارد تومان اعتبار و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی ۲۱۰ پروژه با ۷۱۱ میلیارد تومان و طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات ۱۵۳ پروژه با یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسید، اضافه کرد: توزیع اعتباری این پروژه‌ها به‌گونه‌ای است که در شهرستان‌ها با توجه به میزان جمعیت و میزان توسعه‌یافتگی، مشکلات و محرومیت‌ها متفاوت بوده است.

 رحیمی اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها در شهرستان شیراز با ۱۱۳ پروژه و با اعتبار یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان در دستور کار می‌باشد و پس‌ از آن شهرستان کازرون با ۵۹ پروژه و با اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان و شهرستان لارستان با ۴۲ پروژه دارای بیشترین پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروژه به ترتیب مختص به سازمان جهاد کشاورزی با ۱۳۳ پروژه و پس‌ از آن کمیته امداد با ۷۹ پروژه و بنیاد مسکن با ۷۳ پروژه می‌باشند.

 وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های افتتاحی و افتتاح‌ شده در این هفته، دولت آمادگی کلنگ‌زنی بیش از ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ‌ بر ۴۰۵ میلیارد تومان را دارد، اضافه کرد: این پروژه‌ها در ۲۱ شهرستان از جمله ۱۱ پروژه در شهرستان شیراز با اعتباری بالغ‌ بر ۲۵ میلیارد تومان و در شهرستان‌های خفر، جهرم و مهر هر یک به ترتیب ۷ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

رحیمی بیان کرد: از این میزان تعداد، ۱۸ پروژه متعلق به شهرداری‌ها و ۶ پروژه مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، ۵ پروژه مربوط به راه و شهرسازی ، ۴ پروژه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی هست که کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن‌ها طی این هفته آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول