اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تفاوت آموزشی و آموزش‌دهندگان در مدارس غیرانتفاعی و دولتی

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارتقا کیفیت آموزشی در کشور گفت: در کشور تفاوت بسیار زیادی بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی به لحاظ آموزش‌دهندگان و کیفیت آموزشی وجود دارد که این امر برای جامعه مضر است.

تفاوت آموزشی و آموزش‌دهندگان در مدارس غیرانتفاعی و دولتی

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه آموزش‌وپرورش نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مشخص‌کننده مسیر انسان‌ها به‌طرف تعالی است و شاخصه‌ای که مانع از ورود به بیراهه می‌شود و به‌طورکلی زیربنای حرکت آفرینی و تحول و تثبیت اخلاق در جامعه به شمار می‌رود ازاین‌رو باید متولیان امر با بهره‌گیری از امکانات این مسیر را به‌درستی علامت‌گذاری کرده و برای مخاطبین تبیین و با همه توان برای تحقق برنامه‌ها به‌منظور نیل به مقصد تلاش نمایند.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه آموزشی کشور را سند تحول آموزش‌وپرورش دانست و گفت: سند تحول بنیادین در نظام آموزش‌وپرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم‌اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم‌گر ایرانی توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی باشد لذا مسؤولین باید به آن توجه کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارتقا کیفیت آموزشی در کشور بیان کرد: در کشور تفاوت بسیار زیادی بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی به لحاظ آموزش‌دهندگان و کیفیت آموزشی وجود دارد که این امر برای جامعه مضر است لذا باید به همین دلیل دولت باید به ارتقا کیفیت آموزشی از طریق توجه بند بنیادین و بالادستی در این حوزه توجه کند.

فرخی با اذعان به اینکه باید دولت به معیشت اقتصادی قشر فرهنگیان در جامعه کمک کند، تصریح کرد: در سند تحول، مهم‌ترین مسئله ارتقا منزلت اجتماعی فرهنگیان بوده لذا باید در این سند انگیزه فرهنگیان برای آموزش به دانش آموزان را افزایش دهیم در غیر این صورت در حوزه آموزشی به موفقیت‌های لازم دست پیدا نمی‌کنیم.

وی با گله‌مندی از وضعیت اقتصادی معلمین در کشور بیان کرد: بسیاری از معلمین در جامعه به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند درحالی‌که یک فرهنگی باید تمام فکر خود را معطوف به وظایف معلمی خود بکند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صندوق ذخیره فرهنگیان در آرامش اقتصادی این قشر از جامعه گفت: فرهنگیان در کشور دارای ۳۱ شرکت هستند که هشت عدد آن پتروشیمی است ولی صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از گذشت ۳۰ سال ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول