اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امیدواریم وزیر نیرو دستور تخصیص آب را صادر کند

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با توجه به همکاری همیشگی وزیر نیرو، دستور تخصیص آب صادر شود تا بتوانیم در بحث حوزه آبریز کارون نیز به توافق برسیم و ۲۴۹ هزار هکتار را به سرانجام برسانیم.

امیدواریم وزیر نیرو دستور تخصیص آب را صادر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در خصوص فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را بعد از به انتها نزدیک شدن فاز اول، پیگیر شدیم که انشالله به سرانجام برسد.

وی افزود: در این راستا، اولین مسئله، تخصیص آب بود که مشکلاتی را در پی داشت اما دستور رئیس جمهور به صورت مکرر بر این بوده که این تعهد و تخصیص فراهم شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه آبریز کرخه، مارون، شاوور و سایر حوزه‌های آبریز تقریبا مشکلی از جهت تخصیص آب نداریم و با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی توافق کرده‌ایم.

وی افزود: اما در حوزه آبریز کارون هنوز توافقات انجام نشده و پیگیر این توافق هستیم چرا که بنا بر این است که ۲۴۹ هزار هکتار برای فاز دوم تخصیص پیدا کند.

شریعتی ضمن تاکید بر اینکه تخصیص و تامین آب یکی از مهم‌ترین مسائل است، گفت: بودن تخصیص و تامین آب است که تامین اعتبار را توجیه‌دار می‌کند.

وی افزود: در حوزه آبریز کارون توافق انجام نشده و این علی‌رغم توافق سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان است که وقتی به مرکز ارسال می‌شود هنوز شاهد بحث‌های کارشناسی در بدنه وزارت نیرو هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر حل شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به پیشنهاد کاهش ۳۰ هزار هکتاری بیان کرد: با توجه به پیشنهاد کاهش ۳۰ هزار هکتار از ۲۴۹ هزار هکتار امیدواریم کاهشی ایجاد نکنند چرا که بنا به مسائل اجتماعی، فرهنگی، امنیت ملی و اقتصادی این کاهش به هیچ وجه به صلاح نیست.

وی افزود: در مکاتبه اخیری که با رئیس جمهور داشتم دستوری فوری جهت اقدام را دادند و امیدواریم با توجه به همکاری همیشگی وزیر نیرو، دستور تخصیص آب صادر شود تا بتوانیم در بحث حوزه آبریز کارون نیز به توافق برسیم و ۲۴۹ هزار هکتار را به سرانجام برسانیم.

استاندار خوزستان در پاسخ به وضعیت تامین اعتبارات پروژه عنوان کرد: فاز اول پروژه از طریق صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است و برای فاز دوم ۱۵۰ میلیارد تومان در محل بودجه در نظر گرفته شده اما رقم مورد نیاز بسیار بیشتر است.

وی افزود: در عین حال با توجه به دستور رئیس جمهور و عنایتی که مقام معظم رهبری به طور ویژه به این طرح داشتند بنا است که تامین اعتبار فاز دوم را از طریق‌های دیگری از جمله فاینانس، کمک بانک‌ها و یا صندوق‌ها نیز دنبال کنیم و پیشرفت‌های خیلی خوبی هم داشته‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول