اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سردار جاویدان: جرائم خشن 24 درصد کاهش داشت/ آیت الله علما: جزو امن‌ترین کشورها هستیم

فرمانده انتظامی استان در دیدار با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به کنترل جرائم خشن گفت: در 5 ماه سپری شده از سال جاری شاهد کاهش 24 درصدی این جرائم نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

سردار جاویدان: جرائم خشن 24 درصد کاهش داشت/ آیت الله علما: جزو امن‌ترین کشورها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار «علی اکبر جاویدان» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش همه همکاران در بخش‌های مختلف انتظامی، کرمانشاه در رده ۱۵ استان اول از لحاظ جرائم خشن قرار ندارد این در حالیست که از لحاظ جمعیتی جزو ۱۰ استان اول هستیم. 

وی با بیان اینکه عمده سرقت‌ها در کرمانشاه سرقت‌های خرد هستند، گفت: در این خصوص مقداری نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده‌ایم که البته به تناسب شاهد افزایش کشفیات و دستگیری‌ها نیز هستیم. 

سردار جاویدان همچنین با اشاره به مقابله جدی پلیس با شرارت‌ها، گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود افرادی به خاطر مشکلات شخصی اقدام به تیراندازی مقابل منزل یا مغازه طرف مقابل می‌کنند که این افراد خیلی زود دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شوند. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از اهم فعالیت‌های پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و در همین راستا طی ۵ ماه سپری شده از سال حدود یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم کشفیات داشته‌ایم. 

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد پاکسازی مناطق آلوده، افزود: ۱۴۸ واحد مسکونی و تجاری که محلی برای تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر بود نیز پلمب شد. 

سردار جاویدان همچنین به رشد ۲۶۷ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان طی پنج ماه سپری شده از سال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: عمده کالاهای قاچاق کشف شده مربوط به پوشاک، لوازم خانگی و صوتی و تصویری بوده است. 

فرمانده انتظامی استان در عین حال از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات کالاهای احتکار شده نیز در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده کشفیات مربوط به مواد شوینده و ضدعفونی بوده است. 

وی در ادامه با تقدیر از همراهی اکثر مردم با پلیس، آن‌ها را در دنیا نمونه خواند و گفت: مردم هیچ کشوری مانند ملت بزرگ و فهیم جمهوری اسلامی تا این اندازه با کشور و دولت و نظام خود همراه نیستند. 

سردار جاویدان در پایان گفت: پلیس همواره خود را خدمتگذار مردم دانسته و در هر شرایطی خود را مکلف می داند برای ارتقاء امنیت آن‌ها تلاش کند. 

آیت الله علما: پلیس طلایه دار امنیت در جامعه  است

در این جلسه آیت الله «مصطفی علما» اظهار داشت: امروز خدمات، تلاش‌ها و جانفشانی‌های پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و همه قدردان زحمات مخلصانه ماموران انتظامی هستند. 

وی تصریح کرد: اداره امور جامعه و مبارزه با مجرمانی که هر روز یک روش برای پیشبرد اهدافشان به کار می‌برند دشوار بوده اما پلیس این ماموریت دشوار را تاکنون به خوبی انجام داده است. 

آیت الله علما با بیان اینکه امنیت نعمت گران‌بهایی است که اگر نباشد بقیه کارها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند، گفت: زمانی که جامعه از امنیت لازم برخوردار باشد، می توان به دنبال پیشرفت، توسعه و آبادانی هم حرکت کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امنیت آفرینی در جامعه که میلیون‌ها شهروند در آن زندگی می‌کنند برعهده پلیس قرار داده شده و انصافا باید اذعان کرد جامعه ما جزو امن ترین جوامع در دنیاست. 

وی گفت: امروز نیروی انتظامی یاور خوبی برای ستمدیدگان است و هرکسی حقی از او تضییع شود و یا با مشکلی مواجه شود این به پلیس پناه می‌برد تا فرد ستمگر و تضییع کننده حقش را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهد. 

آیت الله علما در پایان با قدردانی از تلاش های سردار جاویدان فرمانده و کارکنان انتظامی استان، امنیت موجود در کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ما و همه مردم قدردان زحمات خالصانه شما هستیم و دعا می‌کنم در مسیر مقدسی که قدم برمی دارید موفق تر از گذشته باشید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول