اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازگشت 100 واحد صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید با 5 هزار اشتغال

استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت:100 واحد تعطیل شده استان با اشتغال بالغ بر 5 هزار نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

بازگشت 100 واحد صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید با 5 هزار اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال های اخیر شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتیم و در این مدت استان ما جزو امن ترین استان ها در جهات مختلف بوده  است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید با وجود حوادث طبیعی سال 96، اعتصابات سال 97، افزایش قیمت بنزین در سال 98 و سایر اتفاقات، هیچگاه استان از شرایط انتظامی خارج نشد چرا که نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به جد امنیت مردم را صیانت می کنند که همین دستاورد بسیار بزرگی است.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: برای اولین بار طرح حریم امنیت مرزهای استان مطرح شده که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام گذشته بسیاری از بلایای طبیعی را پشت سر گذاشتم و هنر مدیریت هم کنترل همین شرایط است، ادامه داد: در حوزه های پدافندی زیستی، شیمیایی و سایبری طرح جامع تهیه و تشکیلات اجرایی نیز ایجاد می شود.

پورمحمدی تصریح کرد: در حوزه های اجتماعی و فرهنگی اقدامات بسیاری صورت گرفته؛ امکانات رفاهی مطلوبی در حوزه درمان ایجاد شده؛ رسانه های دارای مجوز افزایش یافته و در این حوزه ها رشدهای چند 100درصدی را تجربه کردیم.

سرمایه گذاری سالانه 11 هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان

این مسوول یادآور شد: در 7 سال دولت تدبیر و امید همه ساله بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان سرمایه گذاری شده و امسال 2474 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان افتتاح شد و تعداد 6503 پروژه با اعتبار 20 هزار میلیاردی در یک سال گذشته افتتاح کردیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در طول دولت 80 درصد بزرگراه تبریز- اهر با سرمایه گذاری 217 میلیارد تومانی اجرا شد، ادامه داد: سرمایه گذاری در پروژه هایی مثل تصفیه خانه شهر جدید سهند، خط یک قطار شهری تبریز،  انتقال خط اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز، قطعه 4 آزادراه تبریز- ارومیه و 132 کیلومتر از راه آهن میانه به بستان آباد جزو مهمترین اولویت های ما قرار دارد.

بازگشت 100 واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید

وی اعلام کرد: در بخش اقتصادی نرخ بیکاری استان از 10.3 درصد بود به 9 درصد رسیده و حدود 3 هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی که 4 درصد بنگاه های کشور را تشکیل می دهند در این استان فعال هستند.

پورمحمدی ابراز داشت: 100 واحد تعطیل شده استان با اشتغال بالغ بر 5 هزار نفر به چرخه تولید بازگشته اند.

استاندار آذربایجان شرقی به وضعیت فعالیت های معدنی استان نیز اشاره و اضافه کرد: تا به امروز از معادن فقط پروانه داشتیم که کم کم باطل می شدند و بهره برداری شده ها در حد خام فروشی بوده است، اما این شرایط با تکمیل مراحل تولید مس کاتد و ذوب در سونگون تغییر خواهد کرد.

این مسوول یادآور شد: به نظر می رسد در شهرهای دیگر معادن مس دیگری وجود دارد که چه بسا با مس سونگون برابری کند و باید به دنبال فعال سازی اینها در آینده نزدیک باشیم.

وی گفت: در بخش کشاورزی تولیدات زراعی 14 درصد و تولیدات باغی 4 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته و رشد 27 درصدی شبکه آبیاری جزو اولویت های ما است.

هدف گیری صادرات غیرنفتی 3.8 میلیارد دلاری در سال جاری برای آذربایجان شرقی

پورمحمدی اعلام کرد: صادرات غیر نفتی استان در سال 98 نسبت به سال قبل رشد 50 درصدی داشته و از 2 میلیارد دلار به 3.2 میلیارد دلار افزایش یافته و هدف گیری برای امسال رسیدن به میزان صادرات غیرنفتی 3.8 میلیارد دلاری است.

انتهای پیام/60026/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول