اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات حفتر: نیروهای وفاق ملی با نقض آتش‌بس قصد حمله به شهر «سرت» را دارند

سخنگوی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی گفت که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس بر خلاف ادعای خود در ایجاد آتش‌بس با کمک ترکیه در حال پیشروی به سمت شهر «سرت» هستند.

تشکیلات حفتر: نیروهای وفاق ملی با نقض آتش‌بس قصد حمله به شهر «سرت» را دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر «احمد المسماری» سخنگوی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی طرح مقامات دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس برای ایجاد آتش‌بس را گمراه سازی افکار عمومی خواند و گفت که دولت وفاق و ترکیه تصمیم حمله به شهر «سرت» را گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، المسماری در نشستی خبری گفت: «طرح فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گمراه کننده افکار عمومی داخلی و بین المللی است و هدف از آن سرپوش گذاشتن بر نیات واقعیشان در قبال اوضاع در لیبی است».

او افزود: «تحرکات نظامی اخیر ثابت می‌کند که دولت وفاق که توافق آتش‌بس را امضا کرده است، نقشه بزرگ‌تری در سر دارد و خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز با مقامات طرابلس تشکیل جلسه داده و تصمیم حمله به شهر سرت را گرفته‌اند».

سخنگوی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: «ما ظرف 24 ساعت گذشته کشتی‌ها و ناوهای ترکیه را رصد کردیم که به سمت سرت در حال پیشروی بودند و در وضعیت تهاجمی هستند».

المسماری طرح دولت الوفاق برای آتش‌بس را  «گل آلود کردن آب» توصیف کرد و گفت که تشکیلات ارتش ملی لیبی در آمادگی کامل برای دفع هر گونه حمله‌ای هستند.

دولت وفاق ملی لیبی که مقر آن در طرابلس است، جمعه گذشته از آتش‌بس یکجانبه در همه خاک لیبی خبر داد و از تشکیلات ارتش ملی لیبی خواست که سرت و الجفره را منطقه عاری از سلاح قرار دهند.

به دنبال پیروزی‌های میدانی بزرگ دولت وفاق ملی طی چند ماه اخیر در لیبی و آمادگی آن برای حمله به شهر سرت و بازپس گیری آنجا از نیروهای تشکیلات ارتش ملی لیبی، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از امکان مداخله نظامی کشورش در لیبی خبر داد و پارلمان مصر در بیستم ژوئن گذشته موافقت رسمی خود را با ماموریت رزمی نیروهای مسلح مصر در خارج از این کشور اعلام کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر پیش از این تاکید کرده بود که شهرهای سرت واقع در شمال لیبی و پایگاه هوایی الجفره (واقع در مرکز لیبی) خط قرمز است و نیروهای دولت وفاق ملی نباید به سمت این شهر پیشروی کنند.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱، تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال حفتر این دولت را به رسمیت نشناخت.

دولت وفاق ملی لیبی بارها حفتر و نیروهایش را به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در لیبی متهم کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول