اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کانال آب ری ورامین در بخش خاوران فنس‌کشی می‌شود/ ساماندهی سیلاب جاده امام رضا(ع) نیازمند ۵۰ میلیارد تومان

بخشدار خاوران گفت: ساماندهی سیلاب محور امام رضا(ع) بودجه کلان و عزم ملی می‌خواهد که باید از طریق استانداری پیگیری شود.

کانال آب ری ورامین در بخش خاوران فنس‌کشی می‌شود/ ساماندهی سیلاب جاده امام رضا(ع) نیازمند ۵۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، اسماعیل شعبان‌زاده بخشدار خاوران روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دوگانگی مدیریت یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش خاوران بوده که بحث مهم بر سر مدیریت دوگانه با شهرداری تهران است و علاوه بر آن نیز در حوزه راهداری، قضایی، انتظامی و راهور با شهرستان پاکدشت مشکل داریم که برای رفع این تداخلات اقداماتی انجام گرفته و به زودی تعدادی از ادارات در بخش خاوران مستقر می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر فنس‌کشی کانال‌های انتقال آب ادامه داد: از جان باختن کودکان در کانال آب ری ورامین متأثر هستیم و برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی طی روزهای اخیر دستور فنس‌کشی در محدوده بخش خاوران به دهیاری‌ها صادر شده و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

بخشدار خاوران به وقوع سیلاب پس از هر بارش در محور امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در بالادست محور امام رضا(ع) طی ۲۰ سال گذشته باعث شده سیلاب از مسیر اصلی خود خارج و به پخش آب تبدیل شود.

شعبان‌زاده با بیان اینکه هم اکنون مشکل اصلی محور امام رضا(ع) در زمان بارندگی پخش آب‌هایی است که از ارتفاعات به سمت این محور سرازیر می‌شود، تأکید کرد: متأسفانه کالورت‌ها نیز به خاطر ساخت و سازهایی که در پایین دست جاده وجود دارد کارایی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه ساماندهی این سیلاب بودجه کلان و عزم ملی می‌خواهد، تصریح کرد: لایروبی و تغییر مسیر پخش آب‌ها و سیلاب‌های ارتفاعات محور امام رضا(ع) اکنون آن‌گونه که باید کارایی ندارد و باید یک کار اساسی انجام شود که آن هم نیازمند ۵۰ میلیارد تومان بودجه است.

بخشدار خاوران با بیان اینکه طرح مطالعاتی ساماندهی سیلاب‌های جاده امام رضا(ع) در حدود 500 میلیون تومان بودجه نیاز دارد، ابراز کرد: ساماندهی سیلاب‌های جاده امام رضا(ع) نیازمند توجه مسؤولان استانی و کشوری است و این موضوع در حدی نیست که از طریق بخشداری و فرمانداری حل شود بلکه استانداری باید پیگیر موضوع باشد.

شعبان زاده یادآور شد: هم اکنون تمام امکانات بخشداری، راهداری و شهرداری قیامدشت در زمان بارش باران برای جلوگیری از آبگرفتگی و یا بازکردن محل‌های آبگرفته محور امام رضا(ع) معطوف می‌شود ولی اقدامات اساسی برای جلوگیری از سیلاب نیازمند توجه ویژه مسؤولان کشوری است.

وی در پایان با اشاره به وجود انبارهای گسترده در بخش خاوران گفت: تمام انبارهای سطح بخش وارد سامانه شده‌اند که در کاهش قاچاق کالا تأثیرگذار بود و در همین راستا طی هفته‌های اخیر مقادیری کالای احتکار شده شامل ۱۷۵ هزار ورقه ام‌دی‌اف، ۶۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل، ۴هزار و ۵۰۰ کارتن تخم مرغ و عسل‌های تقلبی از انبارهای خاوران کشف شده است.

بخشدار خاوران به جمع آوری مراکز دپو زباله و پسماند پلاستیکی طی ماه های اخیر در بخش خاوران اشاره و بیان کرد: ۲۰ مرکز بزرگ جمع‌آوری و دپو پسماندهای پلاستیکی با همکاری محیط زیست جمع‌آوری شد و در حال حاضر اثری از این مراکز در بخش خاوران وجود ندارد.

شعبان زاده افتتاح و بهره‌برداری ساختمان شورای اسلامی شهر قیامدشت با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، لوله گذاری آب کشاورزی از کانال ری ورامین برای روستای قاسم آباد تهرانچی با همکاری جهاد کشاورزی، سپاه سیدالشهدا(ع) و دهیاری با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، بازسازی قنات روستای لپه زنگ با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و روشنایی جاده همین روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بازسازی پیاده‌روهای روستای چهار هزار نفری چهل قز نیز با اعتبار سه میلیارد ریال و کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به روستای توتک با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های هفته دولت بخش خاوران اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول