اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فراخوان هفتمین سوگواره ملی«قاب شیدایی» منتشر شد

رئیس حوزه هنری استان‌کردستان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار و در راستای ثبت و ماندگاری لحظه های ناب عشق به حضرت ابا عبدالحسین (ع) هفتمین سوگواره ملی عکس با عنوان قاب شیدایی را برگزار می کند.

فراخوان هفتمین سوگواره ملی«قاب شیدایی» منتشر شد

امین مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار و در راستای ثبت و ماندگاری لحظه های ناب عشق به حضرت ابا عبدالحسین (ع) و تلاش در راستای ثبت و ضبط آئین ها و مراسم های ویژه ایام ماه محرم، هفتمین سوگواره ملی عکس با عنوان قاب شیدایی را برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد:هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی،خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به آداب و رسوم عزاداری و ثبت و ضبط آئین های ویژه مراسم های عزاداری محرم در کشور است.

وی معرفی آئین و رسوم عزاداری شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور و بلعکس در کنار کشف و حمایت از استعدادهای برتر عکاسی را از دیگر اهداف این سوگواره اعلام کرد و‌افزود: ثبت و ضبط همدلی مردم و مسئولان برای شکست کرونا و رشادت های کادر بهداشت و درمان در این دوره از سوگواره  به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این دوره سوگواره در سه بخش اصلی  شامل، تک عکس، مجموعه عکس و عکس موبایلی در کنار بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجار و یک بخش جنبی با عنوان کرونا و همدلی برگزار می شود.

وی در خصوص نحوه ارسال آثاربه این سوگواره هم گفت: متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره باید با مراجعه به  سایتwww. artfest.ir   و ثبت نام آثار خود را مطابق با شرایط عنوان شده ارسال کنند.

مرادی شرکت در این سوگواره را برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد عنوان کرد و افزود: در صورتی که عکسی قبلاً در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در بخش تک عکس هر عکاس می تواند حداکثر 3 قطعه «رنگی یا سیاه وسفید» را ارسال کند تأکید کرد: در بخش  مجموعه نیز هر عکاس می تواند یک مجموعه شامل پنج تا هفت عکس را ارسال کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص شرایط بخش ویژه نیز گفت: در بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجاراست تمامی عکاسان می توانند حداقل دو عکس و حداکثر پنج عکس را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

مرادی ادامه داد: در بخش جنبی جشنواره تمامی عکاسان حرفه ای و آماتور می توانند آثار خود را شامل دو تا چهار قطعه عکس مرتبط با همدلی در ایام کرونا شامل توزیع کمک های مردمی، ایثار و خدمات کادر بهداشت و درمان و برگزاری برنامه های ایام محرم در دوران کرونا ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی در تمامی بخش های این سوگواره باید مربوط به سال جاری باشدافزود: در صورتی که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی بعنوان اثر برتر معرفی گردد، ارسال فایل اصلی عکس از سوی شرکت کننده ضروری است.

مرادی با اشاره به اینکه شرکت‌کننده در مسابقه به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است تصریح کرد:ب حوزه هنری حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان‌کردستان در خصوص مقررات تخصصی سوگواره نیز گفت: عکس‌ها باید با فرمت JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲۵۰۰ پیکسل باشد و هرگونه اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به مستند بودن اثر خدشه وارد کند.

وی در خصوص گاه شماره جشنواره نیز گفت: آخرین مهلت ارسال آثاربه سوگواره  20 مهر ماه سال 99 است و نتایج داوری و راه یافته گان بخش نمایشگاه 10 آبان ماه اعلام و در نهایت اختتامیه و افتتاحیه نمایشگاه 25 آبان ماه 99 برگزار می شود.

مرادی در پایان افزود: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره ملی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت اثر خود در سایت با شماره  5- 84172204-021 و برای سوالات تخصصی سوگواره با شماره 08738234079 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول