اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

راه‌اندازی 3 خانه ورزش روستایی در قم / اجرای بازی‌های بومی محلی در بخش‌های تابعه

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قم از راه‌اندازی و آغاز به کار سه خانه ورزش روستایی در بخش‌های تابعه و برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای قم خبر داد.

راه‌اندازی 3 خانه ورزش روستایی در قم / اجرای بازی‌های بومی محلی در بخش‌های تابعه

احمد کشوری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سه خانه ورزش روستایی در دو بخش مرکزی و کهک راه‌اندازی شده‌اند که با احتساب 78 خانه ورزش روستایی که در سال‌های گذشته فعال شده‌اند، به آمار 81 خانه ورزش روستایی فعال در بخش‌های تابعه قم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه خانه ورزش روستایی جدید در سال 1399، افزود: یکی از این خانه‌ها در روستای تیره بخش کهک و دو خانه دیگر در روستاهای جعفرآباد مسیله و دولت‌آباد آقا در بخش مرکزی، امکانات ورزش همگانی را در اختیار هموطنان عزیز ما در این بخش‌ها قرار می‌دهند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قم افزود: روستاهایی که در حال حاضر فاقد هرگونه امکانات ورزشی هستند، چنانچه توسط دهیاری‌ها یا شورای اسلامی روستا فضایی حداقل با متراژ 50 متر مربع فراهم شود، این هیأت نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی و بازی‌های بومی محلی در بخش‌های تابعه قم عنوان کرد: در روستای صرم از بخش کهک در دو گروه آقایان و بانوان رقابت‌هایی در رشته‌های طناب‌زنی، تنیس روی‌میز، پنالتی هدفمند، گوجه بازی و فوتسال با حضور روستائیان علاقمند به ورزش برگزار شد.

150 هزار ریال هزینه بیمه ورزشی برای ورزشکاران روستایی

کشوری‌فرد اضافه کرد: همچنین بازی‌‌ طناب‌زنی به شکل آنلاین، مسابقات ورزشی در بخش انفرادی رشته‌های طناب‌زنی و حرکات آمادگی جسمانی در بخش سلفچگان برگزار شد و در بخش جعفرآباد نیز شاهد اعزام تیم کوهنوردی به چند رشته کوه از جمله قله دماوند بودیم و مسابقاتی در رشته‌های روپایی، پنالتی هدفمند، دال‌پلان، طناب‌کشی و فوتسال برگزار شد.

وی با اشاره به توزیع وسایل ورزشی بین روستاهای فعال از طریق رابطین ورزش و جوانان، اظهار کرد: هزینه بیمه ورزشی برای ورزشکاران روستایی در حال حاضر 150 هزار ریال است و از مسوولان ورزش و جوانان بخش‌های تابعه می‌خواهیم که نسبت به این موضوع حساس باشند و هر عزیزی که فعالیت ورزشی دارد، حتما با مراجعه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت آنلاین نسبت به بیمه ورزشی اقدام کند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قم در پایان گفت: این برنامه‌ها از هفته ولایت و امامت در بخش‌های تابعه قم آغاز شده و تا هفته دولت ادامه دارد، که در همین راستا در بخش قنوات نیز مسابقات والیبال و بازی‌های بومی محلی در حال برگزاری است.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول