اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری در المهره؛ قبایل یمنی خودروی نیروهای سعودی را آتش زدند

همزمان با فراخوان تشدید مقابله با «اشغالگری سعودی» در گذرگاه‌های یمن با عُمان، استان المهره واقع در شرق یمن شاهد تنش و درگیری بین قبایل این کشور با نظامیان سعودی بود.

درگیری در المهره؛ قبایل یمنی خودروی نیروهای سعودی را آتش زدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکشنبه شب (دیشب) درگیری بین قبایل یمن و نظامیان سعودی در استان المهره به وقوع پیوست.

یک منبع قبیله‌ای در المهره که خواست نامش فاش نشود، گفت که نظامیان سعودی سعی داشتند تجهیزات نظامی جدید را از فرودگاه الغیضه وارد گذرگاه شحن در مرز عُمان کنند و این اقدام آن‌ها یک روز پس از آن بود که قبایل یمنی از رسیدن آن‌ها به اردوگاه حات وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی ممانعت کردند.  

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، با تیراندازی نظامیان سعودی به سمت قبایل یمن درگیری و تبادل آتش بین دو طرف آغاز شد.

در این درگیری خودروی نظامیان سعودی آتش گرفت اما تلفات جانی از هر دو طرف گزارش نشده است.

در همین ارتباط «حمید زعبنوت» رئیس کمیته تحصن مسالمت‌آمیز در منطقه شحن گفت که قبایل یمن در حالت آماده برای مقابله با هر گونه «حماقت سعودی» هستند.

زعنبوت در حساب توئیتری خود نوشت: «در پی این درگیری‌ها آرامش شکننده در منطقه شحن حاکم است و قبایل یمن همچنان در آماده‌باش بسر می‌برند».

وی افزود: «ما در کمیته تحصن مسالمت‌آمیز منطقه شحن و نیز در المهره بر مخالفت با هر گونه حضور نیروهای نظامی وابسته به اشغالگری سعودی در گذرگاه شحن و مخالفت با تلاش این نظامیان برای ضربه زدن به صلح اجتماعی تأکید کردیم».

طی چند ماه گذشته نظامیان سعودی به بهانه مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سلاح بر گذرگاه‌های زمینی و دریایی واقع در بین یمن و عُمان در المهره سیطره یافته‌اند حال آنکه قبایل یمن این بهانه‌ها را رد کرده و می‌گویند که نظامیان سعودی به دنبال اشغال گذرگاه‌های یمنی هستند.

در همین ارتباط «سالم بلحاف» رئیس کمیته تحصن مسالمت‌آمیز در المهره گفت که این کمیته تصمیم دارد طی چند روز آینده اقدامات مربوط به مقابله با نظامیان سعودی تا خروج آخرین نظامی سعودی از المهره را تشدید کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول