اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سود معدن «آلبلاغ» فقط باید برای مردم اسفراین باشد/ خطر فروریختن معدن با برداشت‌های غیرقانونی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین وضعیت معدن آلبلاغ این شهرستان گفت: به کسی اجازه نخواهیم که به‌غیراز مردم منطقه افراد دیگری از این معدن سود ببرند.

سود معدن «آلبلاغ» فقط باید برای مردم اسفراین باشد/ خطر فروریختن معدن با برداشت‌های غیرقانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، امان الله حسین پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد: معدن آلبلاغ اسفراین و دیگر معادن به‌ویژه معادن سرب و روی یک ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان ایجاد کرده است.

وی گفت: برخی از معادن در شهرستان بدون ضوابط به افراد واگذارشده و به ثبت رسیده و هیچ مانع قانونی برای بهره‌برداری از آنها وجود ندارد اما متأسفانه برخی از آنها به افرادی واگذارشده که توان بهره‌برداری از این معادن را ندارند و باید هر چه سریع‌تر این معادن تعیین تکلیف شوند چراکه راه‌اندازی این معادن می‌تواند زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت معدن آلبلاغ گفت: آلبلاغ ظرفیت بسیار خوبی برای اسفراین است که در حال حاضر مشکل عمده این معدن برداشت‌های غیرقانونی توسط برخی از افراد حتی خارج از شهرستان و استان بوده که این تهدید بسیار بزرگی است.

وی گفت: تونل‌هایی در مسیر برداشت سنگ معدن در آلبلاغ حفرشده که هرلحظه امکان فروریختن آنها وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از واگذاری امور حفاظتی و مطالعاتی این معدن به شرکت ایمیدرو خبر داد و افزود: بر اساس آخرین تصمیماتی که با حضور مسؤولین استان و مدیران این شرکت در جلسه مشترک گرفته شد، گام اول حفاظت معدن بوده که ایمیدرو متعهد به پیگیری آن شده است.

وی ادامه داد: این شرکت کلیه امکانات حفاظتی را باید تأمین کند و اگر کوتاهی اتفاق بیفتد و حفاظت درست انجام نشود کوتاهی از پیگیری ما و مسؤولین اجرایی شهرستان است چراکه مصوبه جلسه است و بایستی اجرایی شود و زمان اجرای آن نیز دو ماه بوده و به‌هیچ‌وجه قابل تمدید نیست.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی انجام کارهای مطالعاتی و اکتشاف را از دیگر مصوبات این جلسه بیان کرد و افزود: ایمیدرو متعهد است که کار مطالعاتی را شتاب بیشتری دهد و ظرف مدت مشخصی ظرفیت آنجا را کامل کارشناسی کند و بعد از آن به شیوه بهره‌برداری و فراوری آن ورود پیدا کنیم و به کسی اجازه نخواهیم که به‌غیراز مردم منطقه افراد دیگری از آن سود ببرند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول