اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ورزش بانوان عرصه نمایش ارزش‌های کشور شد/ سهم بالای بانوان اصفهان در تیم‌های ملی

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش بانوان در عرصه‌های مختلف توانست ارزش‌های جمهوری اسلامی را به کشورهای خارجی نشان دهد.

ورزش بانوان عرصه نمایش ارزش‌های کشور شد/ سهم بالای بانوان اصفهان در تیم‌های ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهین فرهادی‌زاد پیش از ظهر امروز در نشست با نواب رئیس بانوان هیأت‌های ورزشی اظهار داشت: استان اصفهان در رشد ورزش کشور اثرگذار است، ۶۶۹ ورزشکار بانو عضو تیم ملی داریم که ۷۵ نفر از استان اصفهان هستند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که همه باید به هیأت بیماران خاص کمک کنند، گفت: ۷ ورزشکار اصفهانی در مسابقات جهانی پیوند اعضا حضور داشتند و مدال‌های زیادی کسب کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص تفاوت قراردادهای مالی آقایان و بانوان تصریح کرد: تفاوت در پرداخت بین بانوان و آقایان محدود به ایران نیست و در کشورهای خارجی نیز وجود دارد.

فرهادی‌زاد همچنین بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب مجبور بودیم، خودمان ورزش بانوان را اداره کنیم، از همین رو مربی، داور و مدیر تربیت کردیم؛ ورزش تنها عرصه‌ای است که می‌توان با آن توانایی زنان را به بهترین شکل نشان داد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش خاطرنشان کرد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی می‌توانیم در میادین بین المللی حضور داشته باشیم اما باید پوشش بانوان در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی به تصویب برسد؛ ورزش بانوان در عرصه‌های مختلف توانست ارزش‌های جمهوری اسلامی را به کشورهای خارجی نشان دهد.

وی یادآور شد: قرار است فعالیت‌های ورزش آقایان و بانوان ارزیابی شود و طبق ارزیابی بودجه دریافت کنند؛ باید توازن بین دختران و پسران برقرار باشد و خودمان باید این فضا را ایجاد کنیم.

فرهادی‌زاد در پایان گفت: باید تلاش کنیم و پیگیری‌های لازم را برای پخش مسابقات بانوان داشته باشیم، برای جذب اسپانسر این مورد بسیار ضروری است.

اصفهان از فقیرترین استان‌ها در بحث فضای ورزشی است

محمد طباطبایی در این نشست اظهار داشت: نیمی از فعالیت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ورزش همگانی و قهرمانی توسط بانوان است؛ وضعیت ورزش بانوان استان اصفهان در سطح کشور از گذشته جایگاه مهمی برخوردار بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: در سایه همفکری و تلاش همه در بخش ورزش بانوان، جایگاهی برای ورزش استان اصفهان رقم خورد که در سطح کشور برتر است اما باید زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که درخشش بانوان ورزشکار اصفهانی در میادین بین‌المللی مشهود است، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که ورزش استان اصفهان وجود دارد، همراه با پیگیری فعالان ورزش بانوان بخشی از زیرساخت‌ها لازم ایجاد شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از فقیرترین استان‌ها در بحث فضای ورزشی است و امیدواریم با کمک مسؤولان گامی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان تصریح کرد: ورزش بانوان در استان اصفهان مظلوم واقع شده است و این در حالی است که بانوان با حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته و افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کنند.

ورزش سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

علی‌رضا نصر اصفهانی با حضور در این نشست اظهار داشت: استان اصفهان در امور مختلف پیشتاز بوده است، هر اتفاقی در اصفهان بیفتد به سرعت قابل تسری به کل کشور است.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: معتقد هستیم که باید با جدیت در زمینه ورزش به خصوص ورزش بانوان کار کنیم؛ امیدواریم شرایطی را فراهم کنیم که استفاده بهینه از امکانات موجود در شهر اصفهان را داشته باشیم.

وی با اشاره به خدمات شهرداری اصفهان در بخش زیرساخت‌های ورزشی گفت: حدود ۱۵۰ ایستگاه ورزشی در سطح شهر اصفهان داریم که مردم به صورت خودجوش از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

نصر اصفهانی همچنین بیان داشت: در ورزش هرچقدر برای ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کنیم، باز هم کم است زیرا ظرفیت بالایی در بین جوانان وجود دارد، امیدواریم شاهد جهش خوبی در ورزش کشور باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان در پایان گفت: باید فضایی برای بچه‌ها ایجاد کرد تا بدون دغدغه به ورزش بپردازند، اگر به ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برای افتتاح سالن سرپوشیده ورزشی دارک و افتتاح زمین چمن طبیعی اردستان امروز به اصفهان سفر کرده است.

سالن ورزشی دارک با مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ متر و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت و با کمک مجمع خیرین ورزشیار استان اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول