اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افزایش ۵۰۰ لیتری ظرفیت برداشت آب از سد طالقان

مدیرعامل جدید آبفای استان البرز گفت: طرح توسعه ظرفیت برداشت از سد طالقان، بهره برداری از ۵ حلقه چاه و طرح‌‌های مختلف آبرسانی و توسعه شبکه با صرف اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

افزایش ۵۰۰ لیتری ظرفیت برداشت آب از سد طالقان

ذوالفقار مهدیزاده، مدیرعامل جدید آبفای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به طرح های آماده بهره برداری در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی در هفته دولت با حضور وزیر، از کلنگ زنی و آغاز ساخت بخش سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج خبرداد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت برداشت آب از  سد طالقان افزایش می یابد و جمعیت بیشتری را  تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی میزان اعتبار لازم برای اجرای این طرح را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر  ظرفیت برداشت آب از سد طالقان  بیش از ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه است که با اجرای این طرح ، ظرفیت برداشت  به میزان  ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد که می‌تواند جمعیت تحت پوشش آب سد طالقان را تا بیش از  ۱۹۰ هزار نفر افزایش دهد. 

مدیرعامل جدید آبفای استان البرز با بیان اینکه ۲۰ درصد از آب مصرفی استان از آب‌های سطحی و مابقی از آب های زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: درحال حاضر بخش عمده ای از آب مصرفی رجایی شهر، کمالشهر ، مهرشهر و غیره  از سد طالقان تامین می شود که با افزایش ظرفیت برداشت آب، میزان جمعیت تحت پوشش در این نقاط افزایش یافته و سایر نقاط استان نیز تحت پوشس قرار می گیرد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومانی  طرح‌های مختلف آبفای البرز در هفته دولت، اظهار کرد:   علاوه بر  طرح توسعه ظرفیت سد طالقان با اعتبار ۳۵ میلیاردی، افتتاح ۵ حلقه چاه برای فردیس کمالشهر، نظر آباد و طرح آبسانی برای مشکین دشت، کوهسار، مهرشهر و اصلاح و بازسازی  شبکه توزیع  در ۱۴ روستا  را خواهیم داشت.‌

مهدیزاده میزان اعتبار در طرح های مورد بهره برداری در بخش فاضلاب را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و  گفت: در حوزه فاضلاب   ۶۵ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب همراه با  نصب۸ هزار و  ۵۰۰ انشعاب فاضلاب خانگی با صرف هزینه ۶۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد‌.

وی در ادامه به یکپارچه سازی آب های شهری و روستایی در هیأت دولت اشاره کرد و افزود:  مشکلات در حوزه روستایی بسیار است که با  جدیت در حال پیگیری و رفع نقص آن هستیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول