اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ستاد امر به‌معروف گرانی‌ها و عدم نظارت مسؤولان را بررسی کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی از اعضای ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر استان خواست تا دلیل برخی گرانی‌ها در بازار و عدم نظارت جدی مسؤولان را بررسی و به مسؤولانی که در این خصوص احتمالا کم‌کاری کرده باشند، تذکر جدی بدهند.

ستاد امر به‌معروف گرانی‌ها و عدم نظارت مسؤولان را بررسی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در جلسه شورای عالی قضای استان به‌مناسبت هفته امر به‌معروف و نهی‌از منکر، اظهار داشت: رمز اصلی انجام فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر دلسوزی است و فسادهای مختلف اجتماعی و اخلاقی و بی‌غیرتی برای همه ننگ است، لذا باید همه حساس باشیم و تذکر دهیم.

وی امر به‌معروف و نهی‌از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه در همه ابعاد و امور دانست و بیان داشت: جامعه باید در مقابل سلامت سایر بخش‌ها هم به اندازه سلامت جسم حساس باشد و در مقابل افت‌های آن همانند مبارزه با ویروس کرونا، مبارزه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانی در کشور وجود دارد که سلامت در این حوزه‌ها هم به اندازه سلامت جسم مهم است، افزود: سلامت نفس، عقل، اخلاق و مدیریت و در نتیجه سلامت جامعه مصداق‌هایی مهم‌تر از سلامت در برابر کرونا است.

عبادی با ابراز تأسف از اینکه امروز همه جامعه در مقابل سلامت جسم حساس هستند اما در برابر سایر بخش‌ها که مقدیه سلامت جسم است حساس نیستند، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل رواج فساد در جوامع عدم انجام فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر و بی‌تفاوتی مردم نسبت به منکرات است.

وی ادامه داد: چنانچه به سلامت جامعه در بخش‌های مختلف توجه نشود، آینده جامعه در خطر خواهد است و شاهد مدیرانی بی‌کفایت و فاسد خواهیم شد و در نتیجه با این بی‌تفاوتی‌ها، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و عدالت را زیر سؤال می‌بریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به سوء استفاده دشمنان از منکرات و مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در کمین نشسته‌اند تا از همین مشکلاتی که از بی‌تفاوتی مردم نیست به آن‌ها نشأت می‌گیرد، در جهت ضربه‌زدن به دین اسلام استفاده کنند.

عبادی وجود دستگاه‌های نظارتی و حراستی در هر دستگاهی را در راستای کاهش مفاسد مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: این مجموعه‌ها باید دقت داشته باشند که در دستگاه اجرایی آن‌ها شاهد فساد در بخش‌های مختلف نباشیم، قابل قبول نخواهد بود که فسادی در دستگاهی رخ دهد و مجموعه‌های نظارتی از آن بی‌خبر باشند.

وی خطاب به مسؤولان متذکر شد: نباید مدیریت و میز و صندلی که مقطعی و گذرا است، مسؤولان و مدیران را مغرر کند، می‌توان از همین فرصت‌ها با خدمت صادقانه به مردم به درجات والای کمال رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: چنانچه جامعه نسبت به منکرات بی‌تفاوت باشد، انسان‌های بی‌کفایت بر آن‌ها حاکم خواهند شد بنابراین باید به‌صورت جدی همه وارد شوند و جلو رشد مفاسد را در جامعه بگیرند.

عبادی اضافه کرد: مسؤولی که در جامعه اسلامی کاری از او ساخته نیست، مسؤولیت را به دیگران بسپارد و برای خود مسؤولیت دنیایی و اخروی ایجاد نکند.

وی در پایان از اعضای ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر استان خواست تا دلیل برخی گرانی‌ها در بازار و عدم نظارت جدی مسؤولان را بررسی و به مسؤولانی که در این خصوص احتمالا کم‌کاری کرده باشند، تذکر جدی بدهند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول