اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت 7 مرکز دارویی و 18 کمپ ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری/ تعطیلی 14 کمپ در ایام کرونا

معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه درمان دارویی ترک اعتیاد 6مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان فعالیت می‌کند، گفت: 18 کمپ ترک اعتیاد داریم که به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا از این تعداد 4 مرکز فعال است.

فعالیت 7 مرکز دارویی و 18 کمپ ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری/ تعطیلی 14 کمپ در ایام کرونا

مهشید سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه در حوزه درمان دارویی ترک اعتیاد 6 مرکز خصوصی و  یک مرکز دولتی در استان فعالیت می‌کند، گفت: 18 کمپ ترک اعتیاد داریم که به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا از این تعداد چهار مرکز فعال است.

مراجعه 627 نفر برای ترک دارویی مواد مخدر در سال 99

معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 627 نفر برای ترک موادمخدر به این مراکز مراجعه کرده‌اند، افزود: مراجعین به مراکز درمان دارویی خودمعرف هستند، طول درمان این افراد با توجه به نوع و مدت مصرف متفاوت است و اغلب داروی متادون و دیگر داروها را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اغلب توسط افرادی که قبلا معتاد بودند و در حال حاضر ترک کرده‌اند تأسیس شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 18 کمپ ترک اعتیاد اقامتی و قرنطینه داریم که از این تعداد یک کمپ مخصوص بانوان است.

دوره ترک از 28 روز تا چهارماه متغیر است

سلیمانی با بیان اینکه با توجه به نوع و مصرف مواد دوره ترک اعتیاد در کمپ‌ها از 28 روز شروع می‌شود و در صورت پرخطر بودن به دو یا سه دوره چهارماهه هم قابل افزایش است، توضیح داد: کمپ‌های ترک اعتیاد درجه‌بندی شده است و با توجه به ارائه امکانات هزینه‌های اقامت و قرنطینه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون و با توجه به شیوع ویروس کرونا 250 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد استان پذیرش شده است، عنوان کرد: نظارت بر این مراکز با بهزیستی، شورای مبارزه با موادمخدر و دانشگاه علوم پزشکی است.

درخواست بازگشایی کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌های سفید و زرد

معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال رایزنی با دانشگاه علوم‌پزشکی هستیم که با توجه به وضعیت استان در شیوع ویروس کرونا کمپ‌هایی که در شهرهایی با وضعیت سفید و یا زرد هستند بازگشایی شود اما تاکنون هیچ دستوری صادر نشده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول