اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای طرح مرتع‌داری در 307 هزار هکتار از مراتع قم

سرپرست معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: تاکنون 552 فقره پروانه چرای دام در استان صادر شده، که 112 فقره آن منجر به عقد قرارداد اجرای طرح مرتعداری شده است.

اجرای طرح مرتع‌داری در 307 هزار هکتار از مراتع قم

رائد کمالی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم، با اشاره به صدور قابل توجه پروانه‌های چرای دام در اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: پروانه‌های چرای دامی که در مدت سال 98  صادر شده اند باید تا پایان سال 1400 نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتع‌داری آنان اقدام  شود در غیر این صورت پروانه های صادره  فاقد اعتبار خواهند بود؛ به همین علت صاحبان پروانه موظفند در بازه زمانی باقیمانده ضمن مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، درخواست تهیه طرح مرتعداری کند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام درخواست توسط صاحبان پروانه چرای دام، طرح‌های تلفیقی ارائه می‌شود تا سهم دولت و مجری برای احیای مراتع مشخص گردد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد: برخی از مناطق ، نیازمند اجرای طرح حفاظت و قرق و برخی از مناطق که شاهد پوشش گیاهی کمتر از 10 درصد است که اقدام به افزایش پوشش گیاهی می کنیم.

کمالی با تاکید بر اینکه، استان قم در این حوزه یکی از استان‌های پیش‌رو است تصریح کرد: تاکنون از مجموع 723 هزار هکتار از مراتع استان، در سطحی به وسعت 307 هزار هکتار،  94 فقره طرح مرتع‌داری دارای مجری تهیه شده  است و برای باقیمانده مراتع استان به دنبال استفاده از ظرفیت مرتع‌داران هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد پروانه‌های چرا در قالب شورایی و به صورت گروهی صادر شده است، عنوان کرد: این شوراها به عنوان نماینده بهره‌برداران عرفی هستند و اکنون موظفند نسبت به اجرای طرح مرتع‌داری اقدام کنند.

کمالی خاطرنشان کرد: تاکنون 552 فقره پروانه چرای دام در استان صادر شده، که 112 فقره آن منجر به عقد قرارداد اجرای طرح مرتعداری شده است و 340 فقره از پروانه های چرای صادر شده در لیست برنامه طرح مرتعداری قرار دارد.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول