اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی وکلای «محمد بن نایف» از وضعیت جسمانی او در زندان

وکلای ولی‌عهد سابق سعودی می‌گویند که او در زندان نامعلومی بدون حضور پزشک و بدون هیچ ارتباطی نگهداری می‌شود.

نگرانی وکلای «محمد بن نایف» از وضعیت جسمانی او در زندان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وکلای «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق سعودی که این روزها به خشم و انتقام «محمد بن سلمان» گرفتار شده و در زندان به سر می‌برد، از شرایط جسمانی و پزشکی وی ابراز نگرانی شدید کردند.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، به گفته این وکلا، پزشک «محمد بن نایف» اجازه دیدار و معاینه وی را ندارد و اصولا مکان بازداشت وی ناشناخته است.

این تیم حقوقی بدون افشای هویت خود، گفتند که خانواده بن نایف نیز از زمان بازداشت وی در ماه مارس گذشته تا کنون اجازه دیدار با او را نیافته‌اند. «احمد بن عبدالعزیز» برادر ناتنی پادشاه سعودی نیز در همان تاریخ بازداشت شد. این دو نفر اصلی‌ترین تهدید پیش‌ روی «محمد بن سلمان» در مسیر پادشاهی هستند.

به گفته وکلا، آن‌ها هیچ اطلاعاتی از مکان نگهداری بن نایف ندارند و تمامی مکالماتشان با او محدود به حرف‌های سطحی و کوتاه است و اینکه تا کنون کسی موفق به دیدار با او نشده و همچنین نه «محمد بن نایف» و نه «احمد بن عبدالعزیز»، هیچ کدام تفهیم اتهام نشده‌اند.

نگرانی‌ها از جان «محمد بن نایف» در حالی است که معاون سابق او یعنی «سعد الجبری» بارها در کانادا تهدید به مرگ و ترور شده است. «سعد الجابری» که  معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و ریاست سازمان اطلاعات سعودی را بر عهده داشت، گفته می‌شود اسنادی در دست دارد که «محمد بن سلمان» به دنبال آن‌هاست تا به وسیله این اسناد بن نایف را محکوم کرده و برای همیشه از گردونه رقابت با خود حذف کند. (جزئیات بیشتر)

«محمد بن سلمان» از زمان به قدرت رسیدن به عنوان ولی‌عهد سعودی، دست به یک پاکسازی گسترده در داخل خاندان سعودی زده و هر فردی را که از جانب وی احساس خطر می‌کرد را بازداشت و روانه زندان کرده است.

«احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه سعودی و فرزند «عبدالعزیز» مؤسس پادشاهی سعودی فردی است بیش از بن سلمان می‌تواند ادعای تکیه بر تخت پادشاهی را داشته باشد. او که در لندن اقامت داشت در اکتبر سال ۲۰۱۸  پس از گرفتن تضمین‌های امنیتی که جانش در داخل کشور در امان خواهد بود و حصر نخواهد شد، به عربستان بازگشت اما ماه مارس گذشته به همراه «محمد بن نایف» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول