اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

واکنش کاربران فارس به کنکور جنجالی 99/ مخاطبان خواستار انعکاس مشاهدات خود از کنکور کرونایی شدند

خبرنگاران فارس در چندین گزارش به انعکاس نظر داوطلبان کنکور 99 و خانواده هایشان درباره کنکور متفاوت کرونایی امسال پرداخته اند. این گزارش ها با واکنش مخاطبان فارس هم همراه شد. بسیاری از کاربران خواستار انعکاس مشاهدات شان در کنکور شدند.

واکنش کاربران فارس به کنکور جنجالی 99/ مخاطبان خواستار انعکاس مشاهدات خود از کنکور کرونایی شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، آزمون سراسری ۹۹ در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه در ۵ گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی، انسانی، تجربی و زبان های خارجی برگزار شد.

برگزاری کنکور امسال حرف و حدیث های فراوانی داشت و نظرات موافق و مخالف درباره برگزاری کنکور به حدی بود که تا یک هفته قبل از آزمون، برگزاری آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار داشت.

خبرنگاران فارس تاکنون در چندین گزارش با عناوین، نخستین روز آرامش پس از ۱۴ ماه پراسترس/ کنکوری های ۹۹ از تجربه متفاوت آزمون کرونایی می گویند، والدین درباره کنکور جنجالی ۹۹ چه گفتند؟/ بچه ها بهتر از پدر و مادرها شرایط کرونا را رعایت کردند، سود تعویق کنکور خبرساز ۹۹/ گذشت زمان و زندگی با کرونا، پذیرش کنکور کرونایی را آسان کرد، به انعکاس نظرات داوطلبان و خانواده های آنان درباره کنکور سراسری ۹۹ پرداخته اند.

*واکنش کاربران فارس به کنکور کرونایی

این گزارش ها با واکنش های کاربران فارس هم همراه بود. بسیاری از کاربران با بیان نظرات خود درباره این گزارش ها، خواستار انعکاس نظرات و مشاهدات شان از کنکور کرونایی شده اند. 

خبرنگاران فارس با احترام به نظر مخاطبان فارس، در گزارش آخر به به بیان نظرات مخاطبان پرداخته اند.

برخی از این نظرات شبیه به هم و برخی متفاوت با یکدیگر بود که در مجموع تلاش شد بخش جدید و تازه ای از زوایای کنکور کرونایی از صحبت های مخاطبان استخراج شود.

*حجم کتاب ها به خاطر کرونا نصف شد اما کنکور از سال های قبل سخت تر شد

یک مخاطب که پدر یکی از داوطلبان است این طور نظر داده که: پسرم رشته ریاضی بود و می گفت نحوه چیدمان و صحبت ها و سروصدای مداوم مراقبین اعصاب همه را به هم ریخته بود. حجم کتاب ها را نصف کرده اند اما کنکوری به مراتب سخت تر از سال های قبل می گیرند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد مافیای کنکور علاوه بر غارت جیب مردم با طراحی سوالات غیراستاندارد پدر و مادر ها را به سمت مدارس لاکچری و آموزشگاه های لاکچری کنکور هدایت می کنند.

*برخی حوزه های امتحانی تجهیز بودند و برخی حوزه ها نبودند

یک کاربر دیگر نوشته: چرا از جاهایی گزارش تهیه می کنید که همه چیز گل و بلبل است؟ در حوزه تربیت دبیر شهید رجایی - اتوبان امام علی (ع)،  نه تب سنج داشتند، نه تونل ضد عفونی و نه پک بهداشتی دادند.

وی اضافه کرد: بچه ها در حیاط نشستن و امتحان دادن که افتضاح بود. در تلویزیون هم وزیر به مصلی رفته بود که بله ببینید همه چیز خوب است.

*بی اطلاعی برخی افراد از زمان آغاز آزمون

یک کاربر نوشته: اولین بار بود که خیلی از حوزه ها بی نظم بودند؛ مثلا حوزه دانشگاه علامه طباطبایی غرب تهران با یک ساعت تاخیر در روز پنجشنبه کنکور را شروع کرد؛ بچه ها وقت کم آوردند کسی هم پاسخگو نبود.

علی در پاسخ به این کاربر یادآور شده: امسال آزمون یک ساعت دیرتر شروع شد به لحاظ کرونا و شروع آزمون ساعت 8:30 بود.

*انتقاد یک کاربر از همه موارد در کنکور کرونایی 

یک مخاطب دیگر نوشت: در کنکور علوم تجربی روز جمعه در سالن 2 دانشکده تربیت بدنی فاصله رعایت نشده بود. پک بهداشتی ندادند سالن تهویه مناسب نداشت و پنجره ها و در ها همه به جز در ورودی بسته بودند. هوای دم کرده و دستشویی نامناسب بود. در مدت جلسه هم از مسئول یهداشت خبری نبود. نه تب و نه برگه سلامت چک نشد.

وی اضافه کرد: فقط ابتدای ورود به سالن یک فرد با لباس نگهبانی کمی مایع ضد عفونی به دست ها می پاشید، برای تشخیص هویت هم وسط تست دادن بدون ماسک و چشم ها را می دیدند. ازدحام در ورود بود و تغذیه و آب را بدون ضدعفونی چند نفر از خدمات از کارتن های روی زمین آب و کیک در می آوردند با عجله روی میز می گذاشتند.

به گفته او، سطل های زباله از روز قبل پر بود و در محوطه ظرف خالی آب و دستکش و آشغال افتاده بود. بعضی ها ماسک ها پایین کشیده بودند. خوش به حال بعضی ها که در جاهای خوب بودند انشاالله کرونا نگیریم که وزیر علوم و بهداشت باید پاسخ بدهند.

*برخلاف انتظار همه در کنکور کرونایی عالی بودند

مخاطب دیگری به این مخاطب پاسخ داده و نوشته: دروغ نگو. به بهترین نحو و با بهترین فاصله بود. من خودم کنکور دادم. به خدا اگر من از خانه تا آنجا و برگشت فاصله ام با هر نفر کمتر از 1.5 بود، حداقل فاصله یک متر بود. یعنی جوری برنامه ریزی شده بود که موقع برگشتن هم فاصله بسیار خوب بود.

وی اضافه کرد: قبل ورود به جلسه ماسک و ضدعفونی کننده می دادند؛ دست ها را هم ضدعفونی می کردند، مراقب ها شیلد داشتند و فاصله صندلی ها خیلی خوب بود . خلاصه که دمشان گرم به خدا . برخلاف انتظار عالی بودند.

درباره پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری ۹۹ این ویدئو را ببینید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول