اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گرگرفتگی یائسگی سهم زنانی که در بارداری فشارخون بالا دارند

تحقیقات نشان می‌دهد زنان بارداری که فشار خون بالایی دارند ، بیشتر در معرض گرگرفتگی در دوران یائسگی هستند.

گرگرفتگی یائسگی سهم زنانی که در بارداری فشارخون بالا دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات نشان می‌دهد زنان بارداری که فشار خون بالایی دارند ، بیشتر در معرض گرگرفتگی در دوران یائسگی هستند.

استفانی فاوبیون محقق این تحقیق از مرکز کلینیک زنان «Mayo» می‌گوید: از قبل می‌دانیم که خانم‌های دارای فشارخون بالا در دوران بارداری یا افرادی که علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند و نتایج تحقیقات ما نشان داد، زنانی که فشارخون بالا در دوران بارداری را تجربه کرده بودند علائم بیشتری نسبت به سایرین داشتند.

براساس داده‌های موجود، ۱۰ درصد از زنان باردار در انگلیس از فشار خون بالا رنج می‌برند؛ این مطالعه تأکید می‌کند، زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا، خطر بیشتری دارند که دچار گرگرفتگی در دوران یائسگی شوند.

محقق این پژوهش می‌گوید:‌نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد زنانی که در دوره بارداری دچار اختلالات فشارخون می‌شوند، احتمال رویارویی شان با علائم آزاردهنده یائسگی بسیار بیشتر است.

محققان آمریکایی تقریباً  ۲ هزار و ۷۰۰ زن ۴۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند؛ آنها دریافتند کسانی که در دوران بارداری دچار فشار خون بالا شده‌اند، نسبت به افرادی که چنین مشکل حاملگی ندارند، دچار تعریق شدید در شب هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول